نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: حقوق معلمان خرید خدمت سیستان و بلوچستان 6 ماه است که پرداخت نشده است
سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
فاروق اعظمی

اعظمی با بیان اینکه حقوق معلمان خرید خدمات سیستان و بلوچستان 6 ماه است که پرداخت نشده است تصریح کرد: این مسئله سبب بی‌انگیزگی آنها شده و دود این بی توجهی به چشم دانش آموزان می‌رود.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت معیشت معلمان خرید خدمات گفت: استان سیستان و بلوچستان بالغ بر 4 هزار معلم خرید خدمت بیشترین فراوانی کشوری در این زمینه را دارد.

وی افزود:  بعد از مدت‌ها قرارداد بخشی از معلمان خرید خدمات به قرارداد معین تغییر پیدا کرده است اما با وجود پایان مراحل اداری هنوز حکمی برای این معلمان صادر نشده است.

اعظمی تصریح کرد: از سوی دیگر یکی از اصلی‌ترین مشکلات معلمان استان به ویژه معلمان خرید خدمت، پرداخت نشدن حقوق آنهاست. به صورتی که در شش ماهه دوم سال 1401 این عزیزان هیچ حقوقی دریافت نکرده اند و از آن‌جایی که شغلی به غیر از معلمی ندارند زندگی سختی را می‌گذرانند.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها نیز اضافه نمودند: که با این رفتار انگیزه معلمان برای تدریس کاش می‌یابد و دود این بی توجهی به چشم دانش آموزان می رود.

وی ادامه داد: مسئولان امر خود را جای این معلمان عزیز قرار دهند تا ببینند می‌توانند 6 ماه بدون دریافت حقوق زندگی کنند و باز هم انگیزه کار کردن داشته باشند؟

اعظمی با اشاره به وضعیت  پایین شاخص‌های آموزش و پرورش در استان سیستان و بلوچستان گفت: کمبود نیروی انسانی یکی از شاخص های مهم در امر تعلیم و تربیت می باشد که متأسفانه این استان بیشترین کمبود ها را داراست که معلمان خرید خدمات در راستای جبران آن کمبود ها بکارگیری شده اند.


همچنین ایشان تصریح کردند که  کمبود فضای آموزشی و کیفیت پایین این فضاها از مشکلات مهم دیگری است که به آموزش کودکان استان لطمه وارد می‌کند و از این رو ما نیازمند یک سرمایه گذاری اساسی و تغییر نگاه به مسئله آموزش در سیستان و بلوچستان هستیم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی