سخنگوی شورای عالی استان‌‎ها خبر داد: افزایش 100 درصدی بودجه شورای عالی استان‌ها / پیگیر دیدار شورائیان با رهبر معظم انقلاب هستیم
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
ایرج سلیمان زاده

سلیمان زاده با اشاره به برگزاری جلسه هیئت رئیسه گفت: در این جلسه مسائل مهمی از جمله برگزاری اجلاس، افزایش بودجه شورای عالی استان‌ها و برگزاری روز ملی شوراها در 9 اردیبهشت مطرح شد.

ایرج سلیمان زاده سخنگوی شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره برگزاری نخستین جلسه هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در سال 1402 گفت: جلسه هیئت رئیسه برای تصمیم گیری در خصوص برگزاری پانزدهیمن اجلاس شورای عالی استان‌ها در روزهای 16 و 17 فرودین به صورت مجازی برگزار شد.

 

وی افزود: بر این اساس جلسه کمیسیون‌های هشتگانه شورای عالی استان‌ها با دستور کار بررسی 2 طرح در روز 16 فروردین برگزار‌ می‌شود و در نهایت صحن علنی اجلاس روز پنجشنبه 17 فروردین برای تصویب یا رد طرح‌های «دستورالعمل اجرایی توزیع اعتبارات یک درصد ماده 280 قانون مالیات‌های مستقیم» و «الحاق یک تبصره به ماده 3 دستورالعمل اجرایی شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی» برگزار‌ می‌گردد.

 

سلیمان زاده توضیح داد: این جلسه به دلیل قرارگیری در ماه مبارک رمضان به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

 

سخنگوی شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: همچنین در این جلسه خبرهای خوشی برای جامعه شورایی کشور مطرح شد. افزایش 100 درصدی بودجه شورای عالی استان‌ها برای سال جاری و همچنین دستور وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص زمین به شوراهای استان و همچنین شورای عالی استان‌ها جهت بنای ساختمان دبیرخانه از جمله این خبرها بود.

 

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باتوجه به پیگیری‌های مداوم شورای عالی استان‌ها برای اختصاص ساختمان اختصاصی این نهاد و همچنین شوراهای اسلامی استان، در اجلاس پیش از وزیر راه و شهرسازی که مهمان ویژه اجلاس بود درخواست شد به این وعده قانونی جامه عمل بپوشاند که خوشبختانه ایشان به ادارت کل راه و شهرسازی سراسر کشور ابلاغ کرده است زمینی را جهت ساخت ساختمان دبیرخانه شوراهای استان با کاربری اداری اختصاص داده و به وزارت راه و شهرسازی معرفی کنند.

 

رئیس شورای شهرستان نقده با بیان اینکه از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه برگزاری بزرگداشت هفته شوراها در اردیبهشت ماه بود، تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها در حال پیگیری برای دیدار جمعی از شورائیان با مقام معظم رهبری است تا بتوانیم رهنمودها و راهنمایی‌های لازم برای ادامه راه را دریافت و انگیزه مضاعفی برای خدمت به جامعه کسب کنیم.

 

سلیمان زاده تصریح کرد: همچنین براساس شیوه نامه شورای عالی استان‌ها که به شوراهای سراسر کشور ابلاغ شده است؛ برنامه‌هایی در سطح ملی و استانی برای نکوداشت هفته شوراها از جمله دیدار با رئیس جمهور، برگزاری همایش کشوری در سطح ملی و تقدیر از شورائیان برتر و پیشکسوت و برنامه‌های آموزشی و ... در سطح استانی برنامه ریزی شده است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی