رئیس شورای اسلامی استان البرز: هموطنان از سفر غیرضروری به استان البرز پرهیز کنند / طوفان و رگبار مهمان استان البرز
يکشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
قره حسنلو

قره حسنلو با اشاره به وضعیت جوی استان البرز گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی مسافران از سفر غیرضروری به این استان پرهیز کرده و در صورت سفر موارد توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند.

علیرضا قره حسنلو نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی استان البرز در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص وضعیت جوی استان البرز در روزهای آینده گفت: براساس این گزارش وضعیت جوی استان البرز در روزهای 6 تا 8 فروردین 1402 بارانی همراه با رگبار و تندباد است.

وی گفت: براساس آخرین اطلاعات سامانه بارشی از عصر یکشنبه تا صبح سه شنبه در استان البرز فعال است که به دلیل ماهیت تندری و فعالیت محلی آن در بعضی ساعات شاهد رخداد رگبار باران (در ارتفاعات برف)، رعد و برق، وزش باد و گردوخاک و تگرگ خواهیم بود.

قره حسنلو افزود: آب گرفتگی موقت معابر، ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها و آب‌راهه‌های فصلی، آسیب به سازهای موقت و سست و شکسته شدن درختان در سطح شهر از اثرات این وضعیت جوی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه این پدید کل استان البرز را در برخواهد گرفت گفت: باتوجه به قرارگیری در ایام نوروز و فصل مسافرت ممکن است خطراتی برای هم‌وطنان به وجود بیاید. از این رو درخواست ما این است که در صورت امکان مسافران از سفرهای غیر ضروری پرهیز کرده و سفر خود را به روزهای بعد موکول کنند.

وی افزود: همچنین در صورت سفر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی و عدم توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و آب‌راهه‌های فصلی می‌تواند به کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی کمک کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی