نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها: با وجود رای 90 درصدی به رئیس جمهور، نخبگان جنوب کرمان از مدیریت استان حذف شده‌اند
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
خارایی

خارایی با بیان اینکه 90 درصد مردم جنوب استان به آیت الله رئیسی رای دادند گفت: با وجود تاکید رئیس جمهور به استانداری برای توجه به جنوب کرمان اما نخبگان از مدیریت استان حذف شده‌اند و این سبب افزایش توسعه نامتوازن می‌شود.

خدادا خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه نخبگان جنوب استان کرمان از مدیریت شهری استان حذف شدند تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری 90 درصد مردم جنوب استان کرمان به آقای رئیسی رای دادند و حمایت گسترده‌ای از ایشان کردند.

وی افزود: مردم اعتقاد داشتند که حضور آیت الله رئیسی می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، اما نماینده عالی دولت در استان جنوب کرمان را از مدیریت استان حذف کرده است و این سبب نارضایتی مردم می‌شود.

خارایی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم در حکم انتصاب استاندار استان کرمان به صراحت تاکید کرده است که توجه بیشتری به جنوب استان کرمان شود تا عقب ماندگی تاریخی این منطقه جبران گردد، اما متاسفانه می‌بینیم نه تنها توجهی به این دستور اکید رئیس جمهور نمی‌شود بلکه برخلاف خواسته ایشان نخبگان جنوب هم از مدیریت استان حذف شده‌اند و انتخاب و انتصاب از همشهری‌ها و اقوام انجام می‌شود.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: استان کرمان و به ویژه جنوب استان تشنه توسعه هستند و نماینده عالی دولت در استان باید نگاه شهرستان و قومی را کنار بگذارد و توسعه محور حرکت کند. این مردم حق مطالبه دارند و رای داده‌اند و اکنون خواهان نتیجه‌گیری هستند در صورتی که رفتارهای سلیقه‌ای باعث افزایش نارضایتی مردم از دولت و نظام می‌شود.

وی با بیان اینکه حذف نخبگان جنوب استان سبب توسعه نامتوازن می‌شود تصریح کرد: استان کرمان اکنون هم درگیر توسعه نامتوازن است و جنوب استان یک عقب ماندگی تاریخی دارد. در صورتی که ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری بسیار بالایی دارد. بنابراین باید با استفاده از افراد دلسوز و آشنا به منطقه، به سمت توسعه متوازن و عادلانه حرکت کنیم.

خارایی ادامه داد: زمانی که افراد غیربومی و غیر آشنا به منطقه منصوب می‌شوند تا بخواهند با محیط و شرایط و مشکلات آشنا شوند عمر دولت تمام می‌شود و در این زمان ضمن هدر رفت منابع، نتیجه چشمگیری هم حاصل نشده است. از این رو از رئیس جمهور مردمی می‌خواهیم تذکرات و دستورات لازم را در این خصوص صادر کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی