نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: هموطنان با سفر به کهگیلویه و بویراحمد، خستگی یک سال فعالیت را از تن خود بیرون کنند
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
دیدار

دیدار گفت: هموطنان عزیز ما با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن استفاده از جاذبه های کم نظیر گردشگری و طبیعی این منطقه، خستگی یک سال کار و تلاش را به در کنند و برای فعالیت در سال جدید با روحیه بهتر خود را آماده کنند.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به فرارسیدن سال نو، گفت: طراوت و زیبایی‌های بهار با جلوه‌های طبیعت چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد، نخستین روز‌های بهار را برای هر میهمانی در این بخش از ایران ماندگار می‌کند.

وی افزود: شايد مسافري كه از يک شهر بزرگ به اين استان وارد شود اولين ويژگي اين استان كوهستاني را هواي پاک و بدون هيچ آلاينده اي در آن بداند البته تنها ويژگي اين استان داشتن هواي خنك و نسيم خنک صبحگاهي و جوي‌هاي روان در شهر و چشمه‌ها و گردوها و چنارهاي حاشيه خيابان‌هاي آن نيست بلكه رودخانه‌ها و تنگ‌ها و آبشارهاي کهگیلویه و بویراحمد از جمله آّشار یاسوج از جمله جاذبه هایی است که مسافران زیادی را در همه ایام سال به ویژه نوروز به این منطقه می کشاند.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: بافت تاریخی دهدشت که از دوران صفویه به یادگار مانده است با ۳۷ هکتار وسعت، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این بافت که چندین مرحله مرمت را به خود دیده، شامل کاروانسرا، مسجد، حمام کوهیار، خانه‌ها و محوطه‌ای زیباست که با توجه به قرارگیری در شهر دهدشت می‌تواند ظرفیتی مطلوب برای معرفی به گردشگران باشد.

دیدار منطقه گردشگری سد شاه قاسم بویراحمد را از دیگر ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد و گفت:  این منطقه یک نقاشی کم نظیر در همجواری شهر یاسوج است.منطقه‌ای که در ابتدای مسیر یاسوج به شیراز و فاصله‌ای کمتر از پنج کیلومتر با مرکز شهر یاسوج قرار گرفته و همه ساله میزبان گردشگران است. تلفیق آب، انبوه جنگل‌های بلوط و دریاچه زیبای سد مانند یک نقاشی در منطقه گردشگری سد شاه قاسم چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کند.

وی در پایان از آمادگی دستگاه های مسئول و مردم استان برای استقبال از مهمانان نوروزی خبر داد و تصریح کرد: هموطنان عزیز ما با سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن استفاده از جاذبه های کم نظیر گردشگری و طبیعی این منطقه، خستگی یک سال کار و تلاش را از تن خود بیرون کنند و برای فعالیت در سال جدید با روحیه بهتر خود را آماده کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی