نماینده استان ایلام در شورای عالی استان ها: ایلام با داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری آماده استقبال از مسافران نورورزی است
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
بیگی

بیگی گفت: ایلام در غرب ایران با داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری به عروس زاگرس شهرت دارد، طبیعت گردی شاخص اصلی گردشگری در استان است ولی نباید از تمدن ۱۰ هزار ساله استان هم غافل بود.

حمداله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به فرارسیدن سال نو، گفت: استان ایلام با داشتن جاذبه های متنوع گردشگری و تاریخی یکی از مناطق مهم کشور برای حضور گردشگران نوروزی است.

وی افزود: ایلام در غرب ایران با داشتن جاذبه‌های متنوع گردشگری به عروس زاگرس شهرت دارد، طبیعت گردی شاخص اصلی گردشگری در استان است ولی نباید از تمدن ۱۰ هزار ساله استان هم غافل بود.

دره‌های شگفت، رودها و آبشارهای طرب‌انگیز، غارهای بی‌نظیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، اقلیم‌های متنوع آب و هوایی، هم‌جواری دیدنی کوه و دشت، سادگی هزار رنگ طبیعت وحشی و چشم‌اندازهای بدیع استان، ایلام را به شاهکار خلقت ایران تبدیل کرده است.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: تنگه کافرین، تنگه رازیانه، تنگه بهرام چوبین، شهر تاریخی سیمره، تپه علی کش، غار زینه گان از جمله مناطق طبیعی و کمتر شناخته شده ایلام هستند که گردشگران و مسافران نوروزی می توانند از آن ها بازدید کنند.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که استان ایلام در بحث اربعین خوب درخشید قطعاً برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از تجربه ستاد اربعین استفاده می شود و در شهرستان‌های استان نیز تمهیدات ویژه برای رضایت خاطر مسافران اندیشیده خواهد شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی