نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: کهگیلویه و بویراحمد در بحث بزرگراه و راه های اصلی و فرعی در پایین ترین شاخص توسعه قرار دارد
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
خسرو دیدار

دیدار گفت: در بحث بزرگراه و راه های اصلی و فرعی در پائین ترین شاخص توسعه قرار داریم. تبدیل دو راه اصلی پاتاوه- دهدشت و بابامیدان-یاسوج-سمیرم به بزرگراه و آزاد راه مهمترین خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد از دولت در حوزه راه است.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شوای عالی استان ها با اشاره به وضعیت نامناسب راه های مواصلاتی این استان، گفت: کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ جاده های روستایی و مواصلاتی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است و دسترسی مردم به مرکز استان و استان های مجاور علی رغم اینکه در مسیر شمال _جنوب و شرق _ غرب قرار دارند، بسیار سخت است.

وی افزود: محور ارتباطی یاسوج ـ سمیرم، یاسوج به بابامیدان و باشت ـ بابامیدان ـ گچساران حادثه‌خیز‌ترین جاده‌های این استان بوده و در واقع بیشترین تلفات ناشی از تصادفات مربوط به این محورهاست.

عضو شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: در بحث بزرگراه و راه های اصلی و فرعی در پایین ترین شاخص توسعه قرار داریم. از سوی دیگر تردد در جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل گردشگرپذیر بودن و همچنین قرار گرفتن بین استان‌های بزرگی همچون فارس، خوزستان و اصفهان و اتصال جنوب به مرکز کشور روز به روز در حال افزایش بوده که این افزایش تردد در کنار جاده‌های ناایمن بر تلفات ناشی از تصادفات افزوده است.

دیدار در پایان اظهار داشت: تبدیل دو راه اصلی پاتاوه- دهدشت و بابامیدان-یاسوج-سمیرم به بزرگراه و آزاد راه مهمترین خواسته مردم کهگیلویه و بویراحمد از دولت در حوزه راه است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی