نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها: شهرستان زرند به عنوان بهشت معادن استان کرمان زیرساخت ارتباطی مناسبی ندارد
سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
پوربلوچی

پوربلوچی با اشاره به وضعیت زیرساخت های ارتباطی شهرستان زرند کرمان گفت: این شهرستان با وجود برخورداری از معادن و صنایع چشمگیر زیرساخت ارتباطی مناسبی برای حمل و نقل ندارد.

غلامرضا پوربلوچی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شهرستان زرند از استان کرمان که شمالی ترین شهرستان استان و به بهشت معادن استان معروف است توضیح داد: این شهرستان با برخورداری از معادن سرشار از زغال سنگ سنگ آهن گچ، مس و ... و با راه اندازی صنایع و کارخانجات بزرگ صنعتی از قبیل کارخانه کنسانتره، کندله سازی، زغالشویی، کک سازی پالایش قطران و تولید شمش فولادی و همچنین به بهره برداری رسیدن نیروهای بزرگ تولید برق به قطب اقتصادی در استان کرمان تبدیل شده است.

وی افزود: اما به منظور ایجاد زمینه‌های رشد اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری برای رونق اقتصادی و اشتغال و تولید دانش بنیان نیاز به تکمیل پروژه‌های زیربنایی و عمرانی و فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز سرمایه گذاری مشهود است. از این رو با توجه به ظرفیت‌های موجود و جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر و تعداد ۱۰ هزار نفری کارکنان مجموعه صنایع، معادن و کارخانجات مهمترین نیازهای زیربنایی شهرستان ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی است.

پوربلوچی تصریح کرد: عدم وجود کمربندی شهری در شهر زرند مشکلات ترافیکی زیادی را به وجود آورده و نیاز به احداث کمربندی شرقی و غربی شهر زرند مشهود و ضروری است.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: همچنین دوبانده کردن محورهای مواصلاتی به ویژه راه‌های شریانی زرند – سیریز - بافق به طول ۱۵۰ کیلومتر راه ورود زرند - رفسنجان و زرند - کوهنان با توجه به ترافیک سنگین عبور محورهای ضروری و از اولویت‌های شهرستان است.

عضو شورای شهرستان زرند با اشاره به فرسودگی ماشین آلات سنگین از جمله لودر و گریدر و نیمه سنگین (بنز ۹۱۱ و بنزتک) ادامه داد: این اداره به ماشین آلات جدید و احداث راهدارخانه جرجافک در محور زرند - رفسنجان کیلومتر ۳۵ نیاز دارد.

وی بیان کرد: محورهای روستایی زرند به خط کشی، علائم جاده‌ای و کمبود دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ای نیاز دارد.

پوربلوچی همچنین افزود: اسفندماه سال ۱۴۰۰ راه روستایی فتح آباد به جاده بافق - سیریز از توابع بخش یزدان آباد زرند استان کرمان به طول دو و نیم کیلومتر توسط دو برادر خیر به نام های عبدالحسین و حسن محمدی کرمانی فرزندان مرحوم نصرالله محمدی کرمانی زیرسازی و بهسازی شده است و مسئولان شهرستان و استان در جریان موضوع بوده و مدت یکسال پروژه مورد نظر در حال تحریب و فاقد آسفالت مانده بنابراین مستدعی است به صورت ویژه نسبت به آسفالت نمودن جاده فوق اقدام شایسته انجام گردد تا اینگونه باعث دلسردی خیرین در منطقه نگردیم.
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی