نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها: بنیاد مسکن در واگذاری زمین به روستائیان مجرد تسهیل‌گری کند
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
پرواز

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها بر لزوم تسهیل گری دولت در واگذاری اراضی به جوانان در روستاها تاکید کرد و گفت: روال واگذاری زمین به روستائیان مجرد به شدت کند است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، عبدالله پرواز نماینده استان هرمزگان در شورای عالی استان‌ها، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از عمده‌ترین معضلاتی که در روستاها با آن مواجه هستیم بحث واگذاری زمین به جوانان برای ساخت مسکن است، متولی واگذاری زمین در روستاها بنیاد مسکن است، اما متاسفانه چرخه تخصیص اراضی در روستاها به جوانان مجرد به شدت پیچیده و زمان بر است.

وی خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال برخی اوقات شاهد آن هستیم که جوانان در روستا برای دریافت زمین باید ۴ الی ۵ سال در صف انتظار بمانند. از سوی دیگر با توجه به تورم و نیز افزایش نهاده‌های تولید مسکن، هر چقدر دریافت زمین طولانی تر باشد، شانس احداث مسکن بر روی این اراضی سخت‌تر خواهد شد و عدم دسترسی جوانان به مسکن سبب می‌شود که امکان تشکیل خانواده از آنها سلب شود و این پروسه با آسیب‌های اجتماعی همراه خواهد شد.

وی یکی از دلایل ازدواج دیر هنگام جوانان در روستاها را روال اداری مربوط به واگذاری زمین دانست و به ساختمان آنلاین گفت: واگذاری زمین به جوانان باید تسریع  شود تا جوانان بتوانند به محض دریافت زمین و ساخت مسکن، نسبت به تشکیل خانواده اقدام کنند.

نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها خطاب به اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن در جایگاه متولی اصلی واگذاری زمین به جوانان در روستاها گفت: من از آقای نیکزاد دو درخواست دارم اول از همه اینکه زمان واگذاری زمین به جوانان در روستاها کوتاه شود و مساله دوم اینکه واگذاری شهرک‌ها به صورتی باشد که خدمات زیربنایی و روبنایی آن تکمیل شده باشد.

وی تاکید کرد: شهرک‌هایی وجود دارد که با گذشت هفت سال از زمان احداث، انشعابات آن‌ها تکمیل نشده است و با توجه به این امر واگذاری این شهرک‌ها خالی از فایده است و برای رفع این مشکل یا اصلا واگذاری صورت نگیرد و یا اینکه اعتبار لازم در اختیار دهیاری‌ها قرار بگیرد تا آن‌ها نسبت به این امر اقدام کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی