نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها: مهمترین پروژه ارتباطی کهگیلویه و بویر احمد نیمه کاره رها شده است
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
عاملی مقدم

عاملی مقدم با اشاره به نیمه کاره رها شدن تونل دیل که که شهرهای بندری گناوه و دیلم را از مسیر استان کهگیلویه و بویر احمد به مرکز وصل می‌کرد گفت: این تنها امید مردم استان برای رونق اقتصادی و برخورداری از راه ارتباطی استاندارد بود.

حبیب الله عاملی مقدم نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد با تولید ۲۵ درصد نفت و گاز کشور و برخورداری از ۱۰ درصد منابع آب کشور و همچنین برخورداری از مساحت قابل توجهی از جنگل‌ها و مراتع بکر بسیار محروم مانده است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین محرومیت های این استان در بخش راه های ارتباطی است به صورتی که این استان متاسفانه حتی یک کیلومتر هم آزادراه ندارد.

عاملی مقدم تصریح کرد: تنها نقطه امید این استان احداث جاده‌ای بوده که شهرهای بندری گناوه و دیلم را از مسیر این استان به مرکز وصل می‌کند. وجود این جاده باعث کاهش مسیر و رونق اقتصادی برای مردم استان بود اما این جاده به جهت احداث تونل دیل نیمه کاره مانده است.

نماینده استان کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: این تونل به طول ۲۸۰۰ متر است و حدود ۱۶۰۰ متر آن با حدود 90 میلیارد تومان توسط قرارگاه خاتم الانبیا انجام شده و تنها ۱۲۰۰ متر آن مانده است ولی به دلایل نامعلوم این پروژه رها شده است که امیدواریم با پیگیری مسئولان امر این پروژه بار دیگر آغاز به کار کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی