نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: عدم اعطای وام های خرد به مردم، کمکی به کنترل تورم نمی کند
سه‌شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
حیدری

حیدری گفت: در شرایطی که تورم روند صعودی فزاینده‌ای دارد، بستن راه وام‌های خرد کمکی به کنترل نقدینگی نخواهد کرد بلکه مشکلات مردم را افزایش خواهد داد.

حسین حیدری نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، گفت: در این وضعیت بانک‌ها نیز در اختصاص تسهیلات و وام‌های خرد به مردم، کوتاهی می‌کنند.

وی افزود: این که این موضوع به کنترل نقدینگی مربوط می‌شود یا نه را باید بررسی کرد اما در شرایطی که تورم روند صعودی فزاینده‌ای دارد، بستن راه وام‌های خرد کمکی به کنترل نقدینگی نخواهد کرد بلکه مشکلات مردم را افزایش خواهد داد.

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تسهیلات تبصره ۱۸ که اختصاص وام به طرح‌های تولیدی و صنعتی را پیش‌بینی کرده بود نیز اجرا نشده و این در حالی است که این طرح‌ها کمک شایان توجهی به رونق اشتغال در کشور می‌کنند.

حیدری با اشاره به نیاز کشاورزان به تسهیلات بانکی، خاطرنشان کرد: کشاورز و باغدار برای هزینه‌های جاری و کشت محصول سال بعد خود نیاز به سرمایه در گردش دارد تا امیدی به کار خود داشته باشد و این سرمایه را هم بیشتر از طریق دریافت وام تأمین می‌کنند اما با رویه جدیدی که بانک‌ها پیش گرفته و در اعطای تسهیلات ناخن‌خشکی می‌کنند، این عزیزان نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی در پایان از دولت و بانک مرکزی خواست تا در سال آینده پرداخت وام‌های خرد را افزایش دهند تا مردم گرفتار در گرانی، حداقل بتوانند بخشی از مشکلاتشان را حل نمایند.


پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی