نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: عملکرد دستگاه قضا در استان زنجان موجبات رضایت مردم را فراهم کرده است
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
اوصانلو

اصانلو با اشاره به عملکرد دستگاه قضا در استان زنجان گفت: توجه و پیگیری مداوم حقوق عامه از سوی دادگستری استان زنجان رضایت و اعتماد عمومی را افزایش داده است.

مجید اصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به عملکرد قوه قضائیه در استان زنجان گفت: عملکرد این قوه موجبات رضایت مردم را فراهم کرده است و تاکنون شاهد رسیدگی مناسب به شکایات و دعاوی بودیم.

وی افزود: برای مثال در بحث مدت زمان دادرسی، استان زنجان پیشرو است و و دیگر در این استان شاهد اطاله دادرسی نیستیم و به پرونده‌ها در یک مدت زمانی مشخص و منطقی رسیدگی‌ می‌شود.

اصانلود اضافه کرد: همچنین ما شاهد تلاش و کوشش قضات در ایجاد صلح و سازش و حل مسالمت آمیز پرونده‌ها هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد و نشان دهنده حسن نیت این عزیزان است.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: دادگستری شهرستان خدابنده به ریاست آقای علی افشار نیز به پیروی از دستگاه قضایی استان زنجان به صورت روان و مرتب در حال خدمت رسانی به مردم است و یک رضایت عمومی از عملکرد این دادگستری وجود دارد.

وی تصریح کرد: جدیدا هم یک اقدام خلاقانه و خوب از سوی آقای وحید بختیاری دادستان شهرستان خدابنده به عنوان مدعی العموم انجام شده است و آن هم برگزاری جلسات حقوق عامه بوده است. این جلسات که به صورت منظم برگزار‌ می‌شود مسئولان ارشد شهرستان، روسای شوراها و شهرداران هم حضور دارند و به سوالات و درخواست‌های مردم پاسخ‌ می‌دهند.

اصانلو با بیان اینکه ارتباط دادگستری شهرستان خدابنده با مسئولان شهرستانی و مردم یک ارتباط مستقیم و بدون واسطه و سازنده است، اظهار داشت: این جلسات آثار و برکات فراوانی دارند و مهمترین آن جلب اعتماد مردم است.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها افزود: زمانی که مردم‌ می‌بینند دادگستری به جد پیگیر حقوق عامه است، اطمینان پیدا‌ می‌کنند که حقشان ضایع نمی‌شود و کسی پپیگیر حق آن‌هاست.

وی تصریح کرد: همچنین بررسی مسائل و مشکلاتی که در روند خدمت رسانی برای اعضای شورای شهر و شهرداران پیش‌ می‌آید و ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که نیاز به کمک قضایی وجود داشته باشد از دیگر نکات مورد توجه است که ضمن کاستن از تخلفات و فسادها، از اشتباهاتی که منجر به هزینه پردازی خدمت گذاران مردم‌ می‌شود جلوگیری‌ می‌کند.

اصانلو تاکید کرد: از نکات خوب این جلسات این است که مسائل و مشکلاتی که در صورت جلسه‌ می‌شود به طور منظم و جدی پیگیری‌ می‌شود و به نتیجه‌ می‌رسد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها ضمن قدردانی از دادستان و مجموعه دادگستری استان زنجان و شهرستان خدابنده گفت: خوشبختانه هر زمانی که نیاز به ارتباط با دادگستری استان و شهرستان بود میسر شده است و دستگاه قضا در استان زنجان ارتباط خوبی با مدیریت شهری دارد که‌ می‌تواند الگویی برای سایر استان های کشور باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی