نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها: مکان جدید روستای کمندان هر چه سریع تر تعیین شود
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
میربراتی

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها با اشاره به بلاتکلیفی 18 ساله اهالی روستای کمندان برای احداث سد در این منطقه از مسئولان خواست تا هرچه سریع تر محل جدید روستا تعیین شده و اقدامات لازم برای رفع دغدغه و نگرانی اهالی کمندان انجام شود.

سید عزیزاله میربراتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات ۲۰۰ خانوار روستایی در حریم سد کمندان، گفت: سد «کمندان» یکی از طرح‌های مصوب سفر هیئت دولت به استان لرستان بوده که آب دو شهر ازنا و الیگودرز را تأمین می‌کند، عملیات اجرایی این سد که در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان ازنا در دست احداث است از سال ۱۳۸۳ آغاز شده است.

وی افزود: در حالی این سد به گفته مسئولان آماده آبگیری است که بلاتکلیفی روستاییان حاشیه این پروژه و عدم جابجایی روستای «کمندان» موجب هم به تأخیر افتادن بهره برداری از این پروژه سدسازی و هم بلاتکلیفی اهالی این روستا شده است.

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: سد «کمندان» در مرحله آبگیری بوده و این در حالیست که بنیاد مسکن و محیط زیست لرستان در مورد جابجایی روستای «کمندان» تعلل دارند و مقدمات کار هنوز انجام نشده است. از سوی دیگر شغل اصلی اهالی روستا، کشاورزی و دامداری است و اگر منطقه ای که گنجایش دامداری و کشاورزی داشته باشد برای این عزیزان در نظر گرفته نشود و مجبور شوند به شهرها مهاجرت کنند، بیکار می شوند.

میربراتی با بیان اینکه مردم این روستا 18 سال است که بلاتکلیف هستند، خاطرنشان کرد: قرار شد که با احداث این سد کار جابجایی روستا انجام شود اما الان اهالی روستای کمندان بلاتکلیف هستند. 

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان ها در پایان از مسئولان خواست تا هرچه سریع تر محل جدید روستا تعیین شده و اقدامات لازم برای رفع دغدغه و نگرانی اهالی کمندان انجام شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی