نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: مصوبه تخصیص 2 درصد از درآمدهای شوراهای شهر به شوراهای فرادست اجرا نمی‌شود
سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
نعمتی

نعمتی با اشاره به اجرا نشدن نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها گفت: این مصوبه ضمانت اجرایی ندارد و لازم است اصلاحاتی در متن و مقدار درصد مصوبه صورت گیرد.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مصوبه اختصاص 2 درصد از درآمد شوراهای شهر به شوراهای فرادست گفت: متاسفانه این مصوبه حیاتی برای شوراهای فرادست، تاکنون اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه در متن مصوبه از واژه «می‌تواند» استفاده شده است که الزام آور نیست افزود: اصلاح این مصوبه و استفاده از واژگان الزام آور و همچنین افزایش 2 درصد به 5 درصد می‌تواند در کنار ایجاد ضمانت اجرایی برای این مصوبه، بخش بزرگی از مشکلات شوراهای فرادست را حل کند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: بدین منظور باید به جای جمله « تا 2 درصد شورا می‌تواند ...» جمله «باید 5 درصد به شوراهای فرادست پرداخت شود» اضافه گردد تا هم اجرای آن الزام آور باشد و هم به درد جامعه شورایی بخورد.

نعمتی همچنین با اشاره به تصویب آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌هایی که برای شوراها صادر می‌شود، تصریح کرد: از ابتدا در صدور و ابلاغ این آیین نامه‌ها مشکلاتی وجود داشت چرا که این آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بدون در نظر گرفتن مسائل و مشکلات شورا تصویب و ابلاغ می شد. از این رو لازم است برای افزایش کارآمدی این ابلاغیه‌ها پیش از تصویب نظر شورای عالی استان‌ها نیز دریافت شود و همچنین آیین نامه‌های پیشین نیز با نظر این شورا اصلاح و باز ابلاغ گردد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی