نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها: هفت روستای فریدون شهر گرفتار در برف / بارش سنگین برف و نبود ماشین آلات برف روبی مهمترین علت بسته بودن راه‌ها
سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸
توازیانی

توازیانی با اشاره به بارش سنگین برف گفت: راه 7 روستای پشت کوه دوم شهرستان فریدون شهر به علت بارش سنگین برف و نبود ماشین آلات مناسب بعد از گذشت چند روز بازگشایی نشده‌اند.

مسیب توازیانی نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها، با اشاره به بارش برف سنگین در شهرستان فریدون شهر اصفهان گفت: بارش سنگین برف و ریزش بهمن سبب بسته شدن راه 7 روستای پشت کوه فریدون شهر شده است و تاکنون راهداری نتوانسته مسیر این روستاها را باز نکرده است.

وی افزود: نیاز روستائیان به اقلام مصرفی و علوفه دامی ضرورت بازگشایی راه‌ها را بیشتر می‌کند. از این رو تا باز شدن راه‌ها لازم است با امداد رسانی هوایی با بالگرد نیاز روستائیان را تامین کرد. هر چند پرواز با بالگرد در مواقع طوفانی و ابری امکان پذیر نیست.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها توضیح داد: بنده پیش از این پیشنهاد داده‌ام برای جلوگیری از راه‌بندان در زمستان در گردنه کلوسه تونل احداث شود. چرا که این گردنه بسیار برف گیر است و گاهی برف تا ارتفاع 4 متر هم می رسد.

عضو شورای شهرستان فریدون شهر ادامه داد: خوشبختانه این پیشنهاد در وزارت راه و شهرسازی در دست پیگیری است و امیدواریم در سال 1402این مهم عملیاتی شود.

توازیانی با تشکر از سرکشی فرماندار به روستاهای گرفتار در برف با پای پیاده گفت: متاسفانه ضعف ماشین آلات راهداری و بارش سنگین برف باعث شده است امکان بازگشایی راه‌ها وجود نداشته باشد و لازم است توجه جدی به نوسازی ماشین آلات راهداری شود. در مورد کمبود و فرسودگی ماشین آلات بارها و بارها هشدار و تذکر داده‌ایم اما تاکنون این مشکل برطرف نشده است.

وی بیان داشت: افزون بر شهرستان فریدون شهر، شهرستان‌های خوانسار، بوئین میاندشت، فریدن، سمیرم و چادگان هم درگیر این مسئله هستند و لازم است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و وزارت راه و شهرسازی به تامین ماشین آلات راه داری توجه جدی داشته باشند.

توازیانی توضیح داد: یکی از چالش‌ها و مشکلات مناطق برف گیر کشور بسته شدن راه‌هاست و زندگی مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این قطع بودن ارتباط و بسته شدن راه‌ها گاهی به قیمت جان بیماران تمام می‌شود. از این رو باید برنامه مناسبی برای ایجاد راه‌های جایگزین برای مناطق برف گیر تهیه و اجرا شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی