عسگری‌حسنوند: سهمیه آرد تخصیصی به روستاها افزایش یابد
سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵
حسنوند

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: ضروری است سهمیه آرد تخصیصی به روستاها افزایش پیدا کند و برای صدور پروانه ساختمانی املاکی که سند ندارد، راهکار قانونی ویژه اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جعفر عسگری‌حسنوند امروز _دوشنبه سوم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور بوده و توریست‌پذیر است، لذا می‌طلبد اصلاح راه‌های کوهستانی این شهرستان جهت تسریع در ترددها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پروژه تونل چری‌وحونی در بخش بازفت زمان‌بر شده و لازم است جهت کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت‌وآمدها در تکمیل این پروژه‌ها تسریع شود.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: شهرستان کوهرنگ در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است و با توجه به پراکندگی و بعد مسافت مردم این شهرستان به مرکز استان باید بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان احداث شود.

وی افزود: درمانگاه درمان‌بستر بخش بازفت از سال‌ها پیش به صورت منفعل رها شده است و با وجود اینکه اتاق برای آزمایشگاه و سونوگرافی وجود دارد، اما همیشه درِ اتاق‌های این مرکز بسته است و نیروی انسانی ندارد.

عسگری‌حسنوند گفت: رؤسای ادارات شهرستان باید از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان برای رفع مشکلات مردمی استفاده کنند، همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه‌های شهرستان‌ها بسیار راهگشا است، چراکه شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه‌های مختلف هستند.

وی تاکید کرد: سهمیه آرد تخصیصی به روستاها باید افزایش یابد، همچنین برای صدور پروانه ساختمانی املاکی که سند ندارد، راهکار قانونی ویژه اندیشیده شود به این دلیل که قوانین جدید کار شهرداری‌ها را قفل کرده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه به‌تازگی جلسه‌ای با اطلاع و هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور چند تن از مدیران استانی در بخش بازفت برگزار شد اما هیچکدام از مصوبات جلسه اجرایی نشد، تاکید کرد: با توجه به اینکه جانمایی بلوار ورودی بخش بازفت در شورای ترافیک مصوب شده است، تسریع در احداث آن باید در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: تکمیل و راه‌اندازی ساختمان بخشداری صمصامی، ارتقای بخش بازفت به شهرستان که شرایط لازم را داشته و مجوزهای کشوری دریافت شده است، همچنین طرح ارتقای منطقه موگویی و روستای میهه به بخش باید تسریع شود و ۵۴ کیلومتر جاده‌های روستایی بخش بازفت تعیین تکلیف شود.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی