نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها: شبکه گاز استان خراسان جنوبی با افت فشار شدید روبه روست
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
روحی

روحی با اشاره به وضعیت کاهش دمای کم سابقه در خراسان جنوبی و قطع گاز گفت: خوشبختانه قطعی گاز به کمترین حد رسیده است، اما فشار گاز در استان به 40 پی اس آی رسیده است در صورتی که در حالت عادی باید روی 500 پی اس آی باشد.

حسین روحی نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به کاهش شدید دمای هوا و قطعی گاز در برخی از شهرستان‌ها استان خراسان جنوبی گفت: کاهش دمای هوا و افزایش مصرف گاز سبب شده است شبکه انتقال گاز توان تامین نیاز همه مردم را نداشته باشد.

وی افزود: از این رو قطعی گاز و کاهش فشار شبکه در انتهای شبکه گاز رسانی اتفاق می افتد و خراسان جنوبی هم به واسطه قرار گرفتن در پایان مسیر درگیر این اتفاق شده است.

روحی ادامه داد: شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، طبس، بشرویه، نهبندان و بیرجند در استان خراسان جنوبی درگیر قطعی گاز شدند و گاز هزار و ۹۰۰ خانوار را قطع شد.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: خوشبختانه با مردم همکاری خوبی در کاهش مصرف گاز انجام دادند و تلاش‌های شرکت گاز نیز بی‌ثمر نبود و اکنون بر اساس آمار قطعی گاز در استان کاهش یافته و در برخی نقاط و برخی از روستاها با قطعی گاز روبه‌رو هستیم. همچنین به شدت با افت فشار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه فشار شبکه گاز در حالت عادی باید روی 500 پی اس آی باشد در صورتی که در استان خراسان جنوبی فشار گاز روی 40 پی اس آی است، ادامه داد: با توجه به این وضعیت ما همچنان در استان مشکل داریم اما خوشبختانه تلاش می شود که قطعی گاز اتفاق نیفتد. هرچند وجود سرمای کم سابقه در روزهای اخیر باعث شده است مردم نیاز بیشتری به انرژی داشته باشند.

روحی تصریح کرد: در کنار تلاش برای افزایش فشار شبکه، به روستاهای استان نفت سفید ارسال شده است تا مردم بتوانند از سوخت جایگزین استفاده کنند. چرا که در برخی از روستاهای کوهپایه‌ای همچنان با مشکل قطعی گاز مواجه هستیم و به ناچار مردم باید از نفت سفید استفاده کنند.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها افزود: امیدواریم با رعایت بیشتر مردم و صرفه جویی در مصرف گاز و تلاش مسئولان مشکل قطع گاز برطرف شود. چراکه در این سرمای کم سابقه افراد پیر، کودک و یا بیمار دچار مشکل می شوند و ممکن است با خطر جانی روبه رو شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی