نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: طرح افزایش تراکم ساخت و ساز در شهر بجنورد تا قبل پایان سال نهایی خواهد شد
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
مغروری

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان ها گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح افزایش تراکم ساخت و ساز یا طبقات در بجنورد تا قبل پایان سال نهایی خواهد شد.

یوسف مغروری عضو شورای شهر بجنورد و نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اجرای طرح افزایش تراکم ساخت و ساز یا طبقات در بجنورد موجب ارزان شدن قیمت ساختمان و حفظ سرمایه‌های استان می‌شود گفت: پس از مکاتبات و رایزنی‌های انجام گرفته با وزارت راه و شهرسازی و تعامل وزارت کشور در سفر ریاست محترم جمهوری به استان و متعاقب آن تفویض اختیار تعیین تکلیف این مساله از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری به کمیسیون ماده ۵ استان، این طرح در استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در بررسی‌های کارشناسانه که در کمیته فنی ذیل کمیسیون ماده ۵ انجام شد، شاخص‌هایی همچون ضوابط و مقررات، وضعیت حوزه پیرامونی، تحلیل وضعیت نظام حمل و نقل وترافیک، ویژگی‌های کالبدی، جمعیت پذیری، خط آسمان، سایه اندازی، عرض معابر و سرانه خدماتی همچون درمان و آموزش و فرهنگی و دسترس پذیری دستگاه‌های خدمات رسان مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر بجنورد خاطر نشان کرد: نهایتا طبق جمع‌بندی کمیته فنی، این طرح در سه محدوده و‌ با رویکرد متفاوت به اجرا در خواهد آمد که شامل هسته مرکزی و بافت فرسوده، رینگ یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی و نهایتا حواشی شهر خواهد بود.

وی افزود: در بافت فرسوده و هسته مرکزی همان قوانین و ضوابط قبلی به اجرا درخواهد آمد و با لحاظ نمودن شاخص‌ها و آیین نامه‌های موجود یک سقف افزایش خواهد یافت، در محدوده میانی یا کمربند پیرامونی هسته مرکزی نیز یک سقف ولی در حواشی ۲ سقف افزایش طبقات خواهیم داشت.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تاکید داشت: در تمامی این محدوده‌ها ملاحظات و شاخص‌هایی که در کمیته فنی بررسی شد به‌ویژه جمعیت پذیری، آرایش پارکینگ و خط آسمان و سایه اندازی و عرض معبر مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: معابر ۶ متری بدون افزایش و غالب معابر ۸ تا ۱۸ متر یک طبقه و معابر ۲۰ و بالای ۲۰ متر با رعایت معیارها دو طبقه افزایش تراکم خواهند داشت.

مغروری در پايان افزود: پیشنهادات کمیته فنی به کمیسیون ماده ۵ ارسال شده تا پس از تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال گردد و با موافقت این شورا به اجرا در آید که این فرآیند تا قبل از پایان سال به سرانجام خواهد رسید.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی