نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: با گذشت چندسال استقرار ادارات در شهرستان های نوپا انجام نشده است
شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
ملک رئیسی

ملک رئیسی با اشاره به تاسیس شهرستان های جدید در استان سیستان و بلوچستان در سال های گذشته گفت: متاسفانه با گذشت چندسال هنوز ادارات در شهرستانی های نوپا انجام نشده است.

محمدحسین ملک رئیسی، رئیس شورای استان سیستان و بلوچستان و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه شهرستان‌های نوپا در استان سیستان و بلوچستان کماکان از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌بهره‌اند، تصریح کرد: در دولت‌های گذشته و با دید توسعه محور به منظور توسعه و آبادانی هرچه بیشتر مناطق کم برخوردار شهرستان‌های نوپایی در استان سیستان و بلوچستان تاسیس شد.

وی افزود: متاسفانه تاکنون و باوجود گذشت چندسال از تاسیس این شهرستان‌ها هنوز استقرار ادارات و زیرساخت‌های لازم انجام نشده است و ایجاد شهرستان تنها اطلاق یک اسم بوده و در عمل به شکل اولیه باقی مانده است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، اضافه کرد: از این رو لازم است متولیان امر، به ویژه وزارت کشور به این مسئله ورود کنند تا آن مناطق از خدمات بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره‌مند گردند.

رئیس شورای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان به عنوان جوان‌ترین استان کشور گفت: یکی از مولفه‌های اصلی توسعه نیروی انسانی و ایجاد اشتغال جوان بودن نیروی کار است. بنابراین توسعه زیرساخت‌های شهرستان‌های تازه تاسیس‌ می‌تواند این نیروی کار جوان را به خدمت بگیرد و از سوق دادن جوانان به سمت مشاغل کاذب جلوگیری کند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این جوانان از امکان اشتغال در کارخانه‌ها و امتیاز استخدام به دلیل فرزندآوری بی‌بهره‌اند و‌ می‌طلبد در این خصوص که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برای جمعیت و فرزندآوری است توجه ویژه داشته باشند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی