نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها: کمبود و فرسودگی ماشین‌آلات راهداری معضل اصلی شهرداری شهرهای برف‌گیر برای بازگشایی معابر است
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
توازیانی

توازیانی با اشاره به بارش برف سنگین در فریدونشهر گفت: با وجود بارش 80 سانتی متر برف در شهرستان فریدونشهر، ماشین آلات راهداری شهرداری فرسوده هستند و توان بازگشایی معابر را ندارند.

مسیب توازیانی عضو شورای شهر فریدون شهر و نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آغاز بارش برف در مناطق سردسیر و شروع دوباره چالش‌های مرتبط با این مسئله گفت: یکی از مهمترین مسئله و چالش مناطق سردسیر و برف گیر در فصل زمستان بسته شدن راه‌های ارتباطی است.

وی افزود: این مسئله زندگی مردم را سخت کرده و رفت و آمد را با مشکل روبه رو‌ می‌کند. از این رو یکی از نیازهای اصلی راهداری و شهرداری برای مقابله با این مشکل داشتن ماشین آلات برف روبی مناسب است.

توازیانی افزود: متاسفانه در این حوزه کمبودهای زیادی وجود دارد. تعداد ماشین آلات موجود پاسخ گوی نیاز نیست و همین ماشین آلات هم فرسوده هستند و بودجه لازم برای جایگزینی و افزودن ابزار مورد نیاز وجود ندارد.

عضو شورای شهر فریدونشهر تصریح کرد: شهرستان فریدونشهر اصفهان یکی از مناطق برف گیر استان است و هرسال با آمدن اولین برف مشکلات، خود را نشان‌ می‌دهند و شهرداری نیز توان مقابله با این مشکلات را ندارد. خوشبختانه در بارش اخیر حدود 80 سانتی متر برف بارید و این مسئله نیاز به ماشین آلات مدرن دارد تا بتواند این حجم از برف را از سطح شهر خارج کند.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در شهر فریدونشهر نزدیک به 388 کیلومتر معبر درونشهری وجود دارد. در صورتی که ماشین آّلات برف روبی ابدا جوابگوی بازگشایی و برف روبی این حجم از معبر نیست و شهرداری زمان بارش سنگین برف با مشکل جدی مواجه‌ می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر شهرستان فریدون شهر، شهرستان‌های سمیرم، بوئین میان دشت، چادگان، فریدن و خوانسار درگیر این مسئله هستند و لازم است سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها که وظیفه حمایت لجستیک از شهرداری‌ها را دارد، در تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری‌ها اقدامات جدی داشته باشد.

توازیانی اظهار داشت: خوشبختانه در برف اخیر مردم صبورانه تحمل کردند و فرمانداری و شهرداری نیز تمام توان خود برای رفع مشکل و بازگشایی معابر را به کار گرفتند اما کمبود و فرسودگی ماشین آلات موجود مسئله اصلی برای مقابله با چنین رخدادهایی است.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: مشکل دیگر کمبود سهمیه قیر شهرستاهای سردسیر است. سهمیه قیر شهرستان‌های سردسیر و گرمسیر یکسان است اما در شهرستان‌های سردسیر به دلیل بارش بیشتر برف و باران و استفاده از شن و نمک و همچنین برف روبی با ماشین آلات راهداری عمر آسفالت بسیار کمتر است در صورتی که به اندازه شهرستان‌های گرمسیر قیر دریافت‌ می‌کنند که لازم از برای تحقق عدالت در دریافت امکانات این مسائل در نظر گرفته شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی