نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: نزدیک به 80 درصد ماشین آلات استان برف گیر اردبیل فرسوده هستند
دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
نعمتی

نعمتی با اشاره به برف و کولاک در استان اردبیل گفت: در حالی گردنه‌های استان اردبیل به دلیل بارش برف بسته شده اند که 80 درصد ماشین آلات راهداری استان به دلیل فرسودگی قابل استفاده نیستند.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به آغاز فصل زمستان و شروع بارش برف گفت: استان اردبیل به دلیل قرارگیری در منطقه جغرافیایی کوهستانی و سردسیر در فصل زمستان محل بارش برف است و از آنجایی که به دلیلی کوهستانی راه‌های سخت گذر دارد مشکلاتی برای رفت و آمد مردم ایجاد می‌شود.

وی افزود: باوجود اینکه در حوزه زیرساخت‌های ارتباطی استان اردبیل در سال 1401 کارهای خوبی انجام شده شده است اما همچنان مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد.

نعمتی ادامه داد: خوشبختانه بیشتر راه‌های روستایی به نتیجه رسیده یا آسفالت و بسترکوبی و شن ریزی و زیرسازی شده است. به‌ویژه در شهرستان‌های نیر، نمین، سرعین، اردبیل و... این کار به خوبی انجام شده است. 

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان تصرح کرد: در این بین تنها راه پارس‌آباد مغان به مشکین شهر در منطقه بُرران که به جاده مرگ معروف است، به دلیل مطالبه پیمانکار نیمه‌کاره رها شده است و کسی جواب‌گوی مطالبه ایشان نیست و تاکنون اعتباری هم تزریق نشده است. بنابراین معمولا هرهفته در این مسیر تصادفات مرگ باری صورت می‌پذیرد که اصلا زیبنده شأن استان اردبیل نیست. برای مثال هفته گذشته هفت نفر در تصادفی در همین جاده جان باختند. از این رو خواست مردم از مسئولان وزارت راه و شهرسازی این است که مشکل این مسیر را هرچه سرعتر برطرف کنند.

عضو شورای شهرستان نیر در خصوص مشکلات بسته شدن راه‌های ارتباطی در زمستان به دلیل بارش برف و کولاک نیز اضافه کرد: در استان اردبیل دو مسیر بسیار برف گیر وکولاکی وجود دارد. یکی گردنه سایین در شهرستان نیر و دیگری مسیر گردنه‌های سرچم است. گردنه سایین در شهرستان نیر بسیار برف گیر بوده و در مسیر طوفان‌های شدیدی قرارگرفته است و به دلیل کمبود امکانات اداره راه مشکلات زیادی در رفت و آمد مردم به وجود‌ می‌آید. بنابراین این دوگردنه هم برف‌گیر است و هم امکانات موجود جوابگوی بازگشایی راه نیست.

وی افزود: افزون بر این راه‌های روستایی هم در زمان بارش برف و کولاک بسته‌ می‌شوند و امکاناتی برای برف روبی و بازگشایی این راه‌ها وجود ندارد. در سال‌های گذشته به همین دلیل یک هفته بعد از بسته شدن راه‌ها کمک رسانی با بالگرد انجام شد.

نعمتی با بیان اینکه مشکل استان تنها کمبود امکانات نیست گفت: نه تنها امکانات کم است بلکه همین ماشین آلات کمی هم که وجود دارد فرسوده هستند. براساس گزارش اداره کل راه و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیش از هشتاد درصد این ماشین آلات از کار افتاده و فرسوده هستند. بنابراین از مسولان امر به ویژه در وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم در نوسازی ماشین آلات و افزایش امکانات و ماشین آلات راهداری استان اردبیل قدم‌‎های جدی بردارند تا دراین خصوص مشکلات این استان حل وفصل شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی