نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها اعلام کرد ؛ افزایش تصادفات منجر به مرگ در جاده ازنا-اراک/ضرورت تعیین تکلیف کارخانه فولاد ازنا /احتمال تخریب مدارس مؤمن آباد به علت فرسودگی
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
میربراتی

نماینده لرستان در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات شهرستان ازنا از جمله عدم زیر ساخت های جاده ای، درمانی، آموزشی و... گفت: باید هر چه سریع‌تر تکلیف کارخانه فولاد ازنا معلوم شود چرا که کارگران این کارخانه با وجود 15 سال سابقه کار هنوز بلاتکلیف هستند و حتی وضعیت بیمه شان هم مشخص نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید عزیزالله میربراتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: بارها برای وضعیت نا‌ایمن جاده ازنا- اراک در جلسات شورا در چند دوره‌ای که حضور داشته‌ام مطرح کرده‌ام اما کوچکترین توجهی تاکنون در این زمینه نشده است. چندین بار در صحنه تصادفات جاده‌ای ازنا-اراک حضور پیدا کرده‌ام و این تصادفات به قدری دلخراش بوده که تا مدت‌ها از ذهنم پاک نشده‌اند.

وی گفت: محور ازنا-اراک 25 کیلومترش در حوزه استحفاظی استان مرکزی است و از نماینده فعلی اراک در شورای عالی استان‌ها و مجلس درخواست  رسیدگی دادیم. در این تصادفات علاوه بر منابع مالی، منابع انسانی‌مان را هم از دست می‌دهیم. شاید منابع مالی از دست رفته جبران شود اما منابع انسانی هرگز قابل جبران نیست.

نماینده لرستان در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: تنها 6 کیلومتر این محور در حوزه استحفاظی لرستان نیاز به آسفالت دارد و کارهای زیر سازی این جاده انجام شده است اما به دلیل عدم آسفالت با بارش باران این زیر سازی  در حال  تخریب است و برای آسفالت شدن نیاز به اعتباری اندکی دارد. عمده کار بازسازی این محور در استان مرکزی باقی مانده است. 

میربراتی در ادامه به وضعیت نامطلوب درمانی در شهرستان ازنا هم اشاره کرد و گفت: 5 الی 6 مادر باردار در یکی دو سال اخیر به دلیل عدم امکانات درمانی، نیروی متخصص و سوء مدیریت جان باخته اند. مادرانی که سالم و با پای خودشان به تنها مرکز درمانی ازنا برای زایمان مراجعه کردند  اما پیکر بی‌جان شان از این درمانگاه خارج شد. وقتی امکانات به اندازه کافی در این درمانگاه وجود ندارد نباید به هیچ عنوان زن باردار را سزارین کنند. 

عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه چرا مدیر ناکارآمدی را که نمی تواند مدیریت کند رأس کار می گذارند،افزود:  درمانگاهی در مومن آباد اواخر پارسال توسط استاندار افتتاح شد که بدون جواز  ساخته بودند و امکانات لازم و حتی آسانسور نداشت. این درمانگاه بعد از 2 ماه دچار  آتش سوزی شد. برای بازسازی این درمانگاه گواهی ایمنی برای استحکام بنا داده نشد و افرادی که درمانگاه را ساخته بودند از رانت استفاده کردند و قدرتی پشت سرشان بود.      

عضو شورای عالی استان ها ادامه داد: ساخت 2 مدرسه شهر مومن آباد ازنا به 50 سال گذشته بازمی گردد و به رغم تلاش‌های زیادی که برای بازسازی این مدارس فرسوده انجام دادیم متاسفانه هیچ اقدامی برای بازسازی آنها صورت نگرفته و این در حالی است که حتی مبلغی نیز چند سال پیش توسط یکی از خیرین جمع‌آوری شده بود اما برای بازسازی مدارس کافی نیست.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش استان هم هیچ کمکی برای بهسازی و نوسازی این مدارس فرسوده نکرده و هر آن امکان تخریب آن‌ها وجود دارد. اگر کوچکترین زلزله ای در این منطقه رخ دهد جان 300 دانش آموز در خطر است.

میر براتی گفت: به دلیل ناایمنی این مدارس که برخی از دیوارهای شان ترک خورده کلاس‌های درس دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی را در این سرمای هوا در کانکس برگزار می کنند که فاقد وسایل گرمایشی هستند که این وضعیت باعث سرماخوردگی و بیماری دانش‌آموزان شده و والدین به شدت گلایه‌مندند. 

میر براتی در بخش پایانی صحبت های خود به مشکل کارگران کارخانه فولاد ازنا هم اشاره کرد و افزود: کارخانه فولاد حدودا بیست سالی از احداث آن می گذرد. مالک کارخانه با دریافت وام های میلیاردی و ورشکستگی و مقروض شدن در حبس به سر می برد و کارخانه در بلاتکلیفی مانده که اجازه واگذاری آن را به او نمی دهند و به بخش خصوصی هم اجازه تحویل نداده اند. این کارخانه ظرفیت 1500 نفر را برای اشتغال زایی دارد و تاکنون حدودا 800 نفر هم در این کارخانه مشغول به کار بوده‌اند که در حال حاضر اخراج و بلاتکلیف مانده اند، وضعیت بیمه شان هم مشخص نیست در حالی که  حدودا 15 سال در این کارخانه کار کرده‌اند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی