نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: حضور شوراها در جلسات تصمیم‌گیری استانی و شهرستانی به رسمیت شناختن جایگاه شوراهاست
سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
نجفی

نجفی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حضور روسای شوراهای اسلامی استان و شهرستان در جلسات شورای اداری استان و برنامه‌ریزی شهرستان گفت: این نشان می‌دهد عزم دولت برای به رسمیت شناختن شوراهاست و‌ می‌تواند منشا اثر باشد.

سعید نجفی نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر زنجان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به دستور وزیر کشور به استانداران برای دعوت از روسای شوراهای اسلامی استان و شهرستان در جلسات شورای اداری استان و برنامه‌ریزی شهرستان گفت: زمانی که رئیس جمهور محترم در اجلاس شورای عالی استان‌ها حضور پیدا کردند یکی از خواسته‌های نمایندگان این بود که شوراها به رسمیت شناخته شوند و رئیس جمهور فرموند که طبق قانون اساسی شوراها به رسمیت شناخته شده‌اند و با خواسته شورائیان برای دعوت از روسای شوراهای استان و شهرستان به جلسات دولت مخالف نیست.

وی افزود: اکنون هم می‌بینیم که نخستین وعده رئیس جمهور در اجلاس شورای عالی استان‌ها محقق شده و این نکته بسیار مهمی است چرا که به صورت رسمی شوراها در تصمیم‌گیری استانی و شهرستانی شرکت‌ می‌کنند و از آنجایی که نماینده مستقیم مردم هستند نقششان در تصمیم‌گیری واقعی‌تر است. نکته دیگر اینکه عزم دولت برای به رسمیت شناختن شوراها را نشان‌ می‌دهد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورای شهرستان تاکنون به عنوان یک ژست سیاسی و یک نهاد بی‌قدرت است و با این اتفاق به رسیمت شناخته‌ می‌شود.

نجفی ادامه داد: شورای استان نیز باوجود وظایف زیاد اما در جلسات شورای اداری استان که در مورد امورات استان تصمیم می‌گیرد شرکت داده نمی‌شود. این در حالی است که اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و چندین بار در معرض انتخاب شدند قرار می‌گیرند. اما نادیده گرفته‌ می‌شوند و احساس‌ می‌شود این شوراها یک نهاد فرمالیته هستند. البته امیدواریم با دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزیر کشور این اتفاق به زودی اجرایی شود و شوراها در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده شوند.

عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: امیدواریم آقای رئیس جمهور در سایر حوزه‌ها نیز ورود کنند و همانطور که در این زمینه به آراء و نمایندگان مردم احترام گذاشت و کار قابل تقدیری نیز هست، در سایر حوزه‌ها نیز دستورات لازم را بدهد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی