نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها:  نیروگاه شازند بر خلاف قانون هوای پاک از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده می‌کند
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
قریشی

نیروگاه حرارتی شازند بر خلاف قانون هوای پاک و مصوبه سفر رئیس جمهور از ۲۰ آبان رسما استفاده از سوخت مازوت را آغاز کرده است.

سید رضا قریشی عضو شورای شهر اراک و نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به آلودگی شدید این روزهای هوای شهر اراک گفت: کلانشهر اراک یکی از هشت شهر آلوده کشور در حالی که هنوز ۱۰ روز به پایان پاییز باقی مانده است تاکنون بیش از ۹۰ روز ناسالم را در کارنامه خود به ثبت رسانده که استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت یکی از علل اصلی آلودگی هوای اراک است.

نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها ضمن ابراز تاسف از اقدام خلاف قانون نیروگاه برق شازند افزود: شورای کلانشهر اراک در همان روزهای اول به محض اطلاع از استفاده  نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت؛ تلاش خود را آغاز کرده و پیگیر اجرایی شدن قانون هوای پاک شدند.

قریشی ادامه داد: متاسفانه امسال با وجود دستور رئیس جمهور؛ نیروگاه شازند ۳۷ روز زودتر از سال گذشته استفاده از مازوت را آغاز کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر اراک با تاکید بر اجرایی شدن قانون و مصوبه سفر رئیس جمهور گفت: ضمن تشکر از پیگیری‌های مجدانه استاندار مرکزی و نمایندگان مردم در مجلس به عنوان یک مطالبه مردمی از این موضوع به سادگی عبور نکنند و به صورت جدی مانع مازوت سوزی نیروگاه شوند چرا که سلامت شهروندان جای مسامحه و مصالحه نیست.

وی در پایان تاکید کرد:  متاسفانه مردم اراک شاهدند هر روز بیشتر از قبل هوا آلوده می‌شود و شهروندان‌ بخش اعظمی از سال را در هوای ناسالم  تنفس می کنند حال اینکه استفاده از هوای پاک حق اولیه هر انسانی است؛ و اعضای شورای کلانشهر اراک در جهت حذف سوخت مازوت از نیروگاه شازند، از هیچ اقدامی دریغ نخواهند کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی