نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها مطرح کرد: کمبود صنایع تبدیلی؛ مهمترین مشکل همدان در حوزه کشاورزی
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سهرابی

سهرابی گفت: همدان از دیرباز یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور می باشد اما کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مهم ترین مشکل بخش کشاورزی استان است.

رضا سهرابی نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: همدان از دیرباز یکی از قطب های مهم کشاورزی در کشور می باشد اما کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی مهم ترین مشکل بخش کشاورزی استان است.

وی افزود: استان همدان در زمینه های مختلف دارای زمینه های مناسب برای ورود به عرصه صنایع تبدیلی و تکمیلی است اما در این مسیر در کنار معرفی توانمندی ها نیاز به حمایت های لازم و همکاری مناسب بانک های استان نیز وجود دارد.

نماینده استان همدان در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد:  همدان در بخش کشاورزی از استان های مهم کشور محسوب می شود و بیش از 40 نوع محصول زراعی در استان همدان قابل كشت و برداشت است. سالانه بیش از یک میلیون تن سیب زمینی در استان همدان و قطب اصلی این محصول یعنی شهرستان بهار تولید می شود و در شهرستان نهاوند نیز سالانه 50 هزار تن سیب درختی تولید می شود اما متأسفانه صنایع تبدیلی که پاسخ گوی تولیدات استان باشد وجود ندارد.

سهرابی تصریح کرد: استان همدان دارای موقعیت های مناسب به لحاظ دسترسی به مرز، داشتن راه های مواصلاتی مناسب، وجود زیرساخت های نگهداری و سردخانه ای برای محصولات کشاورزی، قطب تولید برخی محصولات و بارانداز بودن در زمینه محصول سیب زمینی است که این موارد نیز در صورت حمایت، می تواند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری به خود جذب کند.

وی در پایان اظهار داشت: ایجاد كارخانجات تبدیلی برای محصولات کشاورزی استان چندان مطلوب نیست و بی توجهی در این خصوص به زیان تولید كنندگان و همچنین صاحبان طرح و سرمایه است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی