نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: مهم‌ترین عامل توقف پروژه‌ احداث خط دوم راه آهن زنجان- قزوین نبود اعتبار مالی است
سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
نجفی

نجفی با اشاره به توقف پروژه‌ احداث خط دوم راه آهن زنجان- قزوین گفت: نبود منابع مالی مهمترین دلیل توقف این پروژه است.

سعید نجفی نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر زنجان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، از سال ۸۳ که احداث خط دوم راه‌آهن زنجان- قزوین در سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد، مردم زنجان آرزوهایی مثل افزایش سرعت قطارها، کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت سیر و حرکت قطارها، افزایش حمل بار و مسافر را در سر می‌پرورانند و امید دارند تا فرجی در حوزه اقتصاد و تولید ایجاد شود و سرمایه‌گذاری و گردشگری رونق بگیرد یا حتی با ورود قطارهای برقی به چرخه حمل و نقل ریلی، محیط زیستی پاک داشته باشند.

وی افزود: اجرای پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین جزء مصوبات سفر دولت یازدهم در سفر استانی رئیس جمهور وقت به استان زنجان در سال 93 بود، در طول این سفر رئیس جمهور در جمع مردم زنجان وعده تکمیل این پروژه رو در کنار سایر پروژه‌ها را داد اما با رفتن آقای حسن روحانی و وزاری ایشون، وعده‌ها نیز به همراه دولت تدبیر و امید کوچ کرد و بعد از گذشت سال‌های طولانی هنوز پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین که قرار بود در طول دو سال مذکور به بهره‌برداری برسد، شکل واقعیت به خود نگرفت و قابل ذکر می باشد رئیس جمهور وقت به صورت صوری دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین رو نیز افتتاح کردند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: کاهش زمان سفر، افزایش ظرفیت قطارها، افزایش حمل بار و مسافر، شکوفایی در حوزه اقتصاد و تولید، سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری از جمله اهداف اصلی پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین - تهران است که با تکمیل این پروژه زمان رسیدن به پایتخت بسیار کاهش می‌یابد.

نجفی ادامه داد: این پروژه 171 کیلومتر طول دارد و از 106 کیلومتر خطی که در محدوده زنجان وجود دارد 70 کیلومتر به طور 100 درصدی پیشرفت کرده و در 36 کیلومتر باقی مانده است. اگر طبق وعده مسئولان اعتبار در موعد مقرر تأمین شود پایان سال 1401 پروژه به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتظار ما از دولت جهادی رئیس جمهور محترم جناب آقای رئیسی عمل به قول خودشان و تزریق بودجه و اتمام پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین و تهران هست .

عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: در دیدار ریاست محترم جمهور با نمایندگان شورای عالی استان‌ها علاوه بر پیگیری موارد و مشکلاتی همچون املاک و زمین‌های قولنامه‌ای، عدم تمکین راه و شهرسازی در خصوص پرداخت حق و حقوق شهرداری از بابت ماده ۱۰۱، وضعیت نامطلوب و بحرانی راه‌های مواصلاتی استان، پایان یافتن دو خطه کردن راه آهن زنجان -  قزوین - تهران را نیز از ریاست محترم جمهور به صورت کتبی مطالبه کردیم.

وی افزود: مشکل بزرگ وجود پرونده‌های بلاتکلیف و قلع بناء در سراسر کشور را به صورت شفاهی خدمت ریاست محترم جمهور جناب آقای رئیسی طرح موضوع نموده و به ایشان عرض کردم راه حل این مشکل مردم کشور و شهرداری‌ها، همت سریع و ویژه سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه برای تصویب راه کار و قانون مناسب جهت حل مشکل ده‌ها هزار پرونده در سراسر کشور است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی