نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: آسیب‌های اجتماعی امری انکارناپذیر و از مهمترین مسائل امروز جامعه ماست
يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
نوروززاده

نوروززاده با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای انکار ناپذیر است گفت: شناسایی، کنترل و حمل معضلات اجتماعی می‌تواند بسیاری از نیروهای هدر رفته جامعه را بازسازی کند.

وحید نوروز زاده نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها و عضو شورای شهر ملکان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه متاسفانه امروزه آسیب‌های اجتماعی امری انکار ناپذیر و جزو موضوعات مهم مورد بحث جامعه امروز ماست، گفت: جوان بودن جمعیت کشور و متنوع بودن نیازهای آنها، جامعه را با انبوهی از خواسته ها و نیازها روبرو کرده است که باعث می‌شود پاسخ گویی به نیازهای نسل جوان اهمیت فراوانی پیدا کند.

وی افزود: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی خود با انواعی از انحراف‌ها و مشکل ها و آسیب ها روبه روست که روی فرایند پیشرفت آن جامعه اثر مخربی دارد و شناخت و بررسی عوامل اثرگذار بر مشکلات و انحراف‌های جامعه را هموار می‌سازد. به گونه‌ای که افزون بر درک عمل آن‌ها و جلوگیری از تداوم آن عمل با ارائه راه حل های ی به سلامت جامعه کمک می‌کند.

نوروززاده با بیان اینکه شناسایی علل اساسی و کنترل و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیاری از نیروهای از دست رفته جامعه را تجدید کند و جامعه به در مسیر سالم هدایت کند، توضیح داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مهمترین مباحث کنونی کشور بشمار می‌رود و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تبعیض و نابرابری مطالبه ای است که همواره خانواده‌ها آن را مطرح می‌کنند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: مدیران ما باید ظرفیت‌های عظیم قشر جوان را باور داشته باشند و راه را برای ورود جوانان در زمینه شکوفایی استعداد و رشد توانایی‌های بالقوه آنها فراهم سازند و لازم است مدیران اجرایی و هئیت محترم وزیران با بهره گیری از توان نوجوانان و جوانان ارزش واقعی بخشیده و در مسیر شکوفایی استعدادها و بروز ظرفیت‌های آن‌ها کارساز باشند چرا که نیروی محرکه و ظرفیت قابل استفاده در مسیر ترقی جامعه ما قشر جوان است.

عضو شورای شهر ملکان تصریح کرد: دولت باید در جهت پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی خصوصا در حوزه اشتغال جوانان گام عملی بردارد چرا که امروزه بیکاری جوانان، فقر ،اعتیاد، طلاق، کودک همسری و ... جزو معضلات اجتماعی بوده و ضرورت برنامه ریزی منسجم و عملی از دولت‌های گذشته تا به حال جزو مسائل اجتناب ناپذیر جامعه امروزی ماست.

نوروززاده بیان داشت: امکان داشتن یک شغل خوب و باثبات، امکان صاحب خانه شدن و تهیه منزل مسکونی، امکان کسب درآمد، توانایی تامین مخارج زندگی، امکان خرید خودروی مناسب توسعه و افزایش سلامت روانی و اجتماعی، افزایش امید به زندگی، فراهم بودن زمینه ازدواج و وجود برنامه‌های مشارکت جوانان در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: در نهایت با توجه به ماموریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیاست گذاری و برنامه ریزی راهبری پایش و نظارت به منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه جانبه گرایی، حفظ و صیانت از نیروی کار توسعه و توانمند سازی تعاونی‌ها ایجاد تعادل در بازار کار و حمایت از پایدارسازی مشاغل و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های بیمه‌ای، حمایتی و توانمند سازی با رعایت اصول جامعیت کفایت و فراگیری مبتنی بر قانون بیمه گری باید به نحو احسن انجام گیرد تا به مردم این ولی نعمتان مسئولین از باب، تکریم ارزش گذاری واقعی و عملی داده شود.

پایان پیام/

 

 

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی