نماینده آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها: پروژه توسعه آزادراه تبریز – بازرگان با گذشت 9 سال به سرانجام نرسیده است
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
مفضفی

مفضفی با اشاره به اهمیت اقتصادی آزادراه تبریز - بازرگان گفت: با وجود گذشت 9 سال، هنوز پروژه توسعه آزادراه تبریز – بازرگان به پایان نرسیده است.

بهنام مفضفی نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت راه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان شرقی به واسطه موقعیت جغرافیایی خود مسیر ارتباطی ایران به اروپاست و از این رو اهمیت بسیاری دارد.

وی افزود: در این موقعیت راه‌های ارتباطی نقش اساسی ایفا می‌کنند و ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی پیشرفته و مناسب سبب می‌شود انتقال انسان و کالا آسان تر، ایمن تر و سریعتر اتفاق می‌افتد.

مفضفی تصریح کرد: آزادراه تبریز – بازرگان یکی از این زیرساخت‌های مهم است که باید با سرعت بهسازی و تعریض شود اما متاسفانه با گذشت 9 سال از آغاز ساخت هنوز کار انجام نشده است و بسیار کند پیش می‌رود.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: این آزادراه از آن جهت اهمیت زیادی دارد که یکی از اصلی ترین راه‌های ترانزیت کالا بین ایران و اروپاست و می‌تواند در اقتصاد منطقه و کشور تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین تعریض و بهسازی آن می‌تواند امنیت سفر در این جاده را بهبود بخشد.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به وضعیت نامناسب راه‌های روستایی به ویژه راه‌های ارتباطی بین روستاها و مزارع گفت: بر اساس قانون بهسازی و توسعه راه‌هایی که روستاها و مزارع را مرتبط می‌سازند بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

مفضفی بیان داشت: متاسفانه وضعیت این راه‌ها مطلوب نیست و سرمایه گذاری زیادی روی این راه‌های ارتباطی انجام نشده است. این در صورتی است که این راه‌ها با اینکه معمولا مسافت کمی دارند اما در اقتصاد روستا نقش مهمی بازی می‌کنند.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: از این رو به نظر من باید تفاهمنامه‌ای میان وزارت جهاد کشاورزی با شهرداری‌ها و یا وزارت راه و شهرسازی امضا شود تا با استفاده از ماشین‌آلات این دو نهاد و سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی کار توسعه و بهسازی راه‌های رستایی پیش برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام کارهای کشاورزی با ماشین‌آلات انجام می‌شود تصریح کرد: ورود ماشین‌آلات به عرضی کشاورزی انقلابی در این حوزه بوده است و توانسته با کاهش هزینه و انرژی، تولید محصولات را افزایش دهد. اما نکته مهم اینجاست که استفاده از این ماشین‌آلات نیاز به راه مناسب دارد. بنابراین لازم است با رسیدگی به این راه‌ها امکان تولید بیشتر که در نهایت به توسعه کشاروزی، ثروتمندتر شدن کشاورزان و بهبود اقتصاد کشور را فراهم می‌کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی