نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: استان ایلام یک کیلومتر آزادراه هم ندارد
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
بیگی

بیگی با بیان اینکه استان ایلام یک کیلومتر بزرگراه هم ندارد گفت: این استان به عنوان استان مرزی و مسیر اصلی عبور زائران اربعین نیازمند راه‌های ارتباطی با کیفیت تری است.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه راه ارتباطی از اهمیت زیادی برخوردار است گفت: کشورهای توسعه یافته در حوزه حمل و نقل و راه‌های ارتباطی سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و از این طریق توانسته‌اند نقاط مختلف جهان را به هم متصل کنند و در سریعترین زمان ممکن برای نقاط دور دست دسترسی ایجاد کنند.

وی افزود: از این رو راه ارتباطی مسیری برای انتقال انسان، کالا و اندیشه است و از این طریق توانسته‌اند تولیدات خود را در سرتاسر جهان به فروش برسانند که منفعت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی زیادی برای آنها داشته است.

بیگی تصریح کرد: در کشور ما باوجود فعالیت‌های زیادی که انجام شده است متاسفانه با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: استان ایلام به عنوان یک استان مرزی بخشی از ارتباط ایران با خارج نزدیک را بر عهده دارد اما کیفیت پایین راه‌های این استان امتداد جنگ 8 ساله است و روزانه چندین نفر در راه‌های استان کشته می‌شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه مسئولان نسبت به این موضوع توجه جدی ندارند و ما روزانه شاهد عزادار شدن خانواده‌هایی هستیم که فرزند یا والدین خود را از دست می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایلام در حسرت ساخت یک کیلومتر آزادراه است ادامه داد: راه‌های ارتباطی علاوه بر مسیر رفت و آمد انسان، زمینه جابجایی کالا را ایجاد می‌کند و استان ایلام به واسطه هم مرز بودن با عراق مسیر عبور کالاهای صادراتی و وارداتی زیادی است و زائران و مسافران زیادی نیز از این استان عبور می‌کنند. از این رو می‌بایست سرمایه گذاری کافی بر راه‌های این استان انجام شود.

بیگی با تاکید بر اهمیت راه‌های ارتباطی در استان ایلام گفت: راه‌های ارتباطی این استان تنها مورد استفاده مردم ایلام نیست بلکه این راه‌ها متعلق به مردم کل کشور و حتی کشورهای همسایه‌ای است که به ایران می‌آیند یا از این کشور عبور می‌کنند. بنابراین لازم است علاوه بر تامین امنیت وکیفیت این راه‌ها به فکر آبروی ایران عزیز هم باشیم که یکی از کشورهای مهم منطقه محسوب می‌شود.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: گرچه به برکت مراسم پیاده روی اربعین اقداماتی برای بهبود کیفیت راه‌های استان در حال انجام است اما این اقدامات به قدری کند پیش می‌رود که نتیجه جدی نداشته است.

وی بیان داشت: عملیات اجرایی بهسازی و تعریض شهرستان ملکشاهی به طول 5 کیلومتر 11 سال پیش آغاز شده، اما هنوز در مرحله کلنگ زنی است. این درحالی است که 80 درصد زائران اربعین از ایلام – مهران – ملکشاهی تردد دارند. بنابراین باید مسئولان مربوطه نظارت بیشتری بر عملیات بهسازی این جاده‌ها داشته باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی