نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها: مسکن ملی در شهرهای کوچک مکان‌یابی هم نشده است / جاده بوئین زهرا نیاز بهسازی اساسی دارد
سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
خمسه

خمسه با انتقاد از روند ساخت مسکن ملی در شهرهای کوچک گفت: در برخی از شهرهای کوچک هنوز برای مسکن ملی مکان‌یابی نشده است.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده‌اند که طرح مسکن ملی برای رفع مشکلات محرومین و مستضعفین است گفت: متاسفانه این طرح در شهرهای کوچک ابتر مانده و حتی مکان یابی نشده است و بازپرداخت وامی که در نظر گرفته شده است از توان محرومین و مستضعفین خارج است.

وی افزود: لازم است در مورد مقدار و شیوه بازپرداخت وام‌های مسکن ملی بازنگری شود. همچنین باید مبلغ پرداخت اولیه برای ثبت نام در مسکن ملی نیز کاهش یابد چراکه افراد کم توان از نظر مالی توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند. بنابراین باید نگاه به مسکن از سرمایه‌گذاری به مصرفی تغییر کند.

خمسه اظهار کرد: همچنین باید به وضعیت جاده‌های کشور اشاره کرد. بیشتر جاده‌های روستایی کشور تخریب شده‌اند و پوشش آسفالت آنها از بین رفته است و تعمیر هم که‌ می‌شود به جای بهبود وضعیت تبدیل به دست انداز‌ می‌شود.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: همچنین نداشتن علائم هشدار و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در راه‌های روستایی تبدیل به یک معضل شده است و سبب تصادف‌ می‌شود.

وی اشاره کرد: مسئله دیگر نبود کمربندی برای برخی از شهرهای کوچک و بین راهی است. این مسئله مشکلات زیادی از جمله ایجاد ترافیک در درون شهرها و خراب شدن آسفالت خیابان‌های درون شهری است.

خمسه ادامه داد: تخریب روکش آسفالت خیابان‌های داخل شهر هزینه زاست و شهرداری از پس این هزینه‌ها بر نمی آید. به ویژه در شهرهای کوچک که شهرداری‌ها منابع مالی کمتری دارند وضع بدتر است. بنابراین این هزینه به شهرداری‌های بین راهی تحمیل‌ می‌شود و وزارت راه و شهرسازی باید این هزینه‌ها را برعهده بگیرد چرا که حجم ترافیک به دلیل نبود کمربندی اتفاق‌ می‌افتد.

نماینده شورای عالی استان‌ها همچنین در خصوص جاده بوئین زهرا که از تهران شروع‌ می‌شود و با عبور از استان‌های البرز و قزوین به استان همدان‌ می‌رسد. متاسفانه این جاده تبدیل به قتلگاه هموطنان عزیزمان تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این جاده بیش از 10 سال است که در دست تعمیر است و هنوز پیشرفت چشمگیری نداشته است. از این رو وزارت راه و شهرسازی باید اقدامات جدی تری برای کاهش خطرات این جاده انجام دهد.

خمسه با بیان اینکه مترو تا شهر هشتگرد رسیده است، اضافه کرد: یکی از مطالبات قدیمی شهروندان قزوینی رسیدن مترو به استانشان است. از این رو خواهشمندیم در این خصوص نیز تصمیمات جدی گرفته شود و قطار به شهر قزوین و شهرهای بعد از آن هم برسد تا مردم بیشتری بتوانند از این نعمت برخوردار باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی