نماینده استان قم در شورای عالی استان ها: با حذف تبصره یک ماده ۵۰ قانون ارزش افزوده دهیاری‌ها به مشکل خواهند خورد/ تعامل سازنده با قوای سه گانه؛ نقطه قوت دبیرخانه شورای عالی استان هاست
دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
حسینی پور

حسینی پور گفت: در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تبصره یک ماده ۵۰ قانون ارزش افزوده حذف شده است. این تبصره تنها جایی بود که به شوراهای بخش حق وضع عوارض داده بود و با حذف آن دهیاری‌ها سال آینده به مشکل خواهند خورد.

سید علی حسینی‌پور نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، گفت: در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تبصره یک ماده ۵۰ قانون ارزش افزوده حذف شده است.

وی افزود: این تبصره تنها جایی بود که به شوراهای بخش حق وضع عوارض داده بود و با حذف آن دهیاری‌ها سال آینده به مشکل خواهند خورد.

نماینده استان قم در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: شوراهای شهر می‌توانند با تأیید شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور وضع عوارض کنند اما این امتیاز از شوراهای بخش گرفته شده که این امر قطعا باعث ایجاد چالش خواهد شد و تقاضای ما این است که در این مورد تجدیدنظر شود.

حسینی‌پور در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو گریزی به عملکرد رئیس شورای عالی استان‌ها و دبیرخانه این نهاد زد و اظهار داشت: برآیند عملکردی رئیس در مجموع بنا به دلایلی مثبت بوده است.

وی افزود: ارتباط مناسب و سازنده با نمایندگان شورای عالی استان‌ها، تعامل مفید با دستگاه‌های اجرایی و سران قوا که می‌تواند باعث ارتقای جایگاه شوراها و حل مشکلات مناطق مختلف کشور شود از مزیت‌های عملکرد رئیس و دبیرخانه شورای عالی استان‌ها در سال اول دوره ششم بوده است.

حسینی‌پور در پایان برگزاری منظم و به موقع جلسات و اجلاس‌ها و پیگیری مصوبات به ویژه در بحث تشکیل کارگروه قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دیگر نقاط قوت دبیرخانه شورای عالی استان‌ها دانست.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی