نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها: مسئولان مردم شهرستان ریجاب را فراموش کرده‌اند
يکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
کرمپور

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات زیرساختی شهرستان ریجاب استان کرمانشاه گفت: گویی مسئولان مردم شهرستان ریجاب را فراموش کرده‌اند و به مشکلاتشان رسیدگی نمی‌کنند.

قباد کرم پور در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شهر ریجاب و روستاهای همجوار آن با جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر، تعداد ۲۷۵ نفر شهید و ۱۵۰۰ نفر جانباز شیمایی دارای پرونده جانبازی و آزاده و اسیر تحویل کشور داده‌اند گفت:  شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی و دامداری است. مردم این شهرستان مردمانی سخت کوش و فعال هستند اما بهره‌ی چندانی از خدمات نبرده‌اند.

وی ادامه داد: این شهرستان درمانگاه شبانه روزی ندارد و مردم این شهرستان برای درمان سرماخوردگی باید پنجاه کیلومتر مسیر را در جاده‌ای پیچ در پیچ و ناامن طی کنند. حتی ممکن است کسی برای درمان یک بیماری ساده دچار تصادف شده و کشته شود.

کرم پور افزود: چند ماه پیش شخصی 50 ساله به علت عقرب زدگی برای مداوا به شهرستان سرپل ذهاب مراجعه کرده بود که متاسفانه به دلیل تصادف دچار شکستگی کمر و پا و گردن شده بود و خودروی او نیز خسارت دیده بود.

نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها خاطر نشان کرد: شهر ریجاب فقط دارای درمانگاه است که از ساعت 8 صبح تا 14 بعدازظهر کار می‌کند. این درمانگاه آن هم پرستاری ندارد که کار تزریقات را انجام دهد. تنها یک پزشک عمومی با تعداد مراجعه کننده زیاد که جوابگوی نیاز مردم نیست.

وی تصریح کرد: شهر و دهستان با این همه شهید و جانباز شیمیایی نیاز به مرکز درمانی شبانه روزی دارد که به دلیل کمبود زیرساخت‌های بهداشتی سالانه چندین نفر از بومیان منطقه از بین می‌روند. تا به حال  قول‌های زیادی برای احداث درمانگاه شبانه روزی داده شده است ولی دریغ از انجام آن.

کرم پور گفت: آب شرب غیر بهداشتی، نداشتن زیرساخت‌های درمان شبانه روزی، مشکل فاضلاب، نداشتن شبکه گازرسانی خانگی و نداشتن آسفالت مناسب جاده‌ها بخشی از مشکلات فراوان این شهرستان است.

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها همچنین با انتقاد از حمایت نکردن جهاد کشاورزی از باغداران این شهرستان گفت: به دلیل کم آبی و خشکسالی 2 هزار و 500 هکتار باغ این شهرستان خشک شده و از بین رفته است.

وی افزود: همچنین بعد از مدت ها پیگیری برای برق رسانی به مزارع پرورش ماهی بعد از 3 سال تیرهای برق برای 275 مزرعه پرورش ماهی بدون سیم کشی برق انجام شده است. به دلیل این عملکرد ضعیف مردم این شهر احساس می‌کنند مسئولان حاضر نیستند به آن‌ها خدمات رسانی کنند.

کرم پور بیان داشت: این مردم مشکلات خود را برای که باید بازگو کنند؟ برای مسئولانی که بارها از سوی این مردم نامه دریافت کرده اند و بی جواب گذاشته اند. از جمله وزارت جهاد کشاورزی که نسبت به مشکلات کشاورزان بی تفاوت است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی