نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها: کشاورزی گلستان باید به سمت صنعتی شدن حرکت کند
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
دردی زاده

دردی‌زاده گفت: با توجه به اینکه کشاورزی گلستان بیشتر خرده مالکی است باید کمک کنیم تا کشاورزی استان به سمت صنعتی پیش برود و صنایع تکمیلی و تبدیلی وارد استان شود.

ملک‌سردار دردی‌زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه کشاورزان گلستانی مشکلات زیادی بر سر راه تولید خود دارند، گفت: عدم تأمین نهاده‌ها، هزینه بالای آفت کش‌ها و سموم کشاورزی، به موقع نرسیدن کود به دست کشاورز، بالا بودن قیمت ادوات کشاورزی از جمله مشکلاتی است که کشاورزان با آن روبرو هستند.

وی افزود: نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت گلستان در روستاها زندگی کرده که امرارمعاش این قشر از بخش کشاورزی تأمین می‌شود و اقتصاد استان هم بر پایه‌های کشاورزی می چرخد.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: اگر کشاورزی استان شرایط خوبی داشته باشد وضعیت استان هم رونق خواهد گرفت اما با شرایط حال حاضر کشاورزان نمی‌توانند هزینه‌های جاری خود را تأمین کنند و متأسفانه شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها و افزایش حاشیه نشینی شهری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی این است که ما به سمت صنعتی شدن نرفته‌ایم و هنوز کشت محصولات در گلستان به صورت سنتی انجام می‌شود. با توجه به اینکه کشاورزی گلستان بیشتر خرده مالکی است باید کمک کنیم تا کشاورزی استان به سمت صنعتی پیش برود و صنایع تکمیلی و تبدیلی وارد این استان شود.

دردی‌زاده در پایان، اظهار داشت: دولت باید حمایت خود از کشاورزان را گسترش دهد، موضوع امهال وام‌های بانکی اجرایی شده و بذر و کود به قیمت مناسب در اختیار کشاورز قرار گیرد تا کشاورزی، توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی