نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها: نیاز شرق کرمان به استقرار دو اداره کل میراث فرهنگی و صمت/ دولت و شوراها نیاز به هماهنگی بیشتر دارند
شنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
عباس زاده

عباس‌زاده گفت: پیشنهاد ما به دولت که استاندار نیز نوید موافقت دولت با آن را در جلسه دیروز با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها داد، استقرار دو اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صمت در شرق کرمان است.

علیرضا عباس‌زاده نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سفر استانی پرویز سروری رئیس این شورا به کرمان و جلسه با استاندار کرمان، گفت: یکی از خواسته‌های ما اعضای شوراهای استان کرمان در این جلسه هماهنگی بیش‌تر میان دولت و شوراها بود.

وی افزود: مقرر شد با هماهنگی رئیس شورای عالی استان‌ها با مقامات دولتی از جمله وزیر کشور، تعامل مؤثرتری میان دولت و شوراها ایجاد شود، برای مثال متأسفانه شورای استان کرمان در این استان جایگاه ویژه‌ای ندارد یا برای برگزاری جلساتش با مشکل روبه‌رو است که با قول مساعد استاندار، قرار بر رفع این مشکل شد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: استان کرمان بسیار پهناور است و برای همین نیز دولت مصوبه ایجاد استان کرمان جنوبی را تصویب کرده که البته به تأیید مجلس نیز باید برسد، اما در شرق کرمان نیز ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد، نظیر کارخانه خودروسازی که ده هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، از سوی دیگر بزرگترین بنای خشتی جهان یعنی ارگ بم نیز در شرق کرمان است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما به دولت که استاندار نیز نوید موافقت دولت با آن را در جلسه دیروز با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها داد، استقرار دو اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و صمت در شرق کرمان است.

عباس‌زاده اظهار داشت: استقرار ادارات در شهرهای جدید استان کرمان که قبلاً نیز آن را مطالبه کرده بودم هنوز عملی نشده و از سوی دیگر، شهرستان‌های جدید نیز زیرساخت‌های لازم را ندارند.

وی در پایان تصریح کرد: عدم تخصیص اعتبارات به این شهرها، شرایط توسعه‌‌ای آن‌ها را با مشکل مواجه کرده و در واقع هنوز ظاهر و امکانات روستا را دارند در حالی که مردم توقع دارند، حال که منطقه آن‌ها تبدیل به شهر شده است، خدمات و امکانات نیز متناسب با شهر باشد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی