احمد صادقی در آیین نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی بیان کرد: ضرورت دسترسی دانش آموزان به مراکز نوآوری و خلاقیت
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
صادقی

احمد صادقی گفت: باید بستر های آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان مدارس مقاطع ابتدایی با مراکز نوآوری و خلاقیت را فراهم سازیم تا دانش آموزان امروز بیشتر از هر زمانی مسلح به سلاح دانش و استفاده درست از فناوری ها شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، احمد صادقی رئیس دبیرخانه شورای عالی استان ها و نماینده استان تهران در این شورا، در مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور در مدرسه ابتدایی دخترانه شاهد تقواپیشگان در منطقه ۶ زنگ آغاز سال تحصیلی را نواخت.

صادقی در آغاز این آیین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز سالروز شهادت امام رضا (ع) اظهار داشت: میهن عزیزمان این افتخار را دارد که حرم مطهر این امام همام را در خود جای داده است.

وی افزود: دانش آموزان عزیز آغاز سال تحصیلی حقیقتا یکی از زیباترین روزهای عمر هر انسانی است چرا که با آغاز سال تحصیلی جدید متوجه می شویم که یکسال بزرگتر شده ایم و تغییر کرده ایم و گامی دیگر در جهت پیشرفت خود و جامعه برداشته ایم.

عضو شورای عالی استان ها خطاب به دانش آموزان یاد آور شد: شما عزیزان باید بدانید که چه جایگاه مهم و حساسی دارید چرا که شما آینده سازان این کشور هستید و شما وقتی می توانید آینده را بهتر بسازید که مسلح به سلاح علم و دانش روز باشید‌.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته به سبب شیوع ویروس کرونا مدارس غیر حضوری شده بود و این اتفاق خوبی نبود و امروز مجدد شاهد بازگشایی مدارس و حضور شما عزیزان در سنگر های علم و دانش هستیم که جای بسی خوشحالی دارد، اما ویروس کرونا با همه بدی هایی که داشت یک خوبی هم داشت و آن استفاده از روش های نوین آموزشی و استفاده از تکنولوژی بود.

رییس کمیته شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت: دانش آموزان عزیز، شما باید بدانید که دنیای امروز و دنیای فردا دنیای دانش و تکنولوژی است و هر چه بیشتر باید با آنها آشنا شوید و البته در راه درست از آنها استفاده کنید.

صادقی افزود: شورای اسلامی شهر تهران در این دوره مصوبه ایجاد و تاسیس سازمان فناوری های نوین را به تصویب رسانده  که دقیقا به موضوعات خلاقانه می پردازد. این در حالی است که ما مراکز نوآوری و فناوری کم داریم و اگر هم بوده بیشتر  دانشجویان و مقاطع دبیرستان به آن دسترسی داشتند.

وی گفت: به نظر می رسد باید زمینه آشنایی و دسترسی هر چه بیشتر دانش آموزان مقاطع ابتدایی با حوزه نوآوری و خلاقیت را فراهم آوریم و من از همین جا اعلام می کنم که این مدرسه که مزین به نام شهدا است به عنوان پایلوت به عنوان مرکز نواوری و خلاقیت فعال شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی