نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها: کرونا و فقر خانواده ها باعث بازماندن دانش آموزان از تحصیل شده است
يکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
کرم پور5

نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها گفت: استفاده از فضای مجازی برای تحصیل و امتحانات دانش آموزان در زمان کرونا، فقر خانواده ها و عدم توانایی در پرداخت هزینه های تحصیلی و وسایل کمک آموزشی باعث شد بسیاری از کودکان از فضای مدرسه و کلاس درس دور بمانند و رغبتی به ادامه تحصیل نداشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، قبادکرم‌پور نماینده کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، کرونا را یکی از عوامل مهم افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان اعلام کرد و اظهار داشت: متاسفانه استفاده از فضای مجازی برای تحصیل و امتحانات دانش آموزان در زمان کرونا باعث شد بسیاری از کودکان از فضای مدرسه و کلاس درس دور بمانند و رغبتی به ادامه تحصیل نداشته باشند.

وی افزود: با توجه به اینکه آمار دقیقی از تعداد جاماندگان در استان در دسترس نیست، طبق برآورد شخصی‌ام حدود ده درصد از دانش آموزان در ایام کرونا از تحصیل جا مانده اند و به نظر می رسد این رقم در مرکز استان بیشتر هم باشد.

کرم‌پور افزود: در همین راستا دانش آموزان ترک تحصیل کرده در شهرستان ها هم حدود ۵ درصد از کل دانش آموزان هستند که علل مختلفی از جمله فقر خانواده ها و عدم توانایی در پرداخت هزینه های تحصیلی و وسایل کمک آموزشی را می توان دخیل دانست.

وی میزان ترک تحصیل و افت تحصیلی را در پسران بیشتر از دختران دانست و گفت: دلیل این امر این است که دختران منضبط تر و وظیفه شناس تر هستند و علاقه بیشتری به ادامه تحصیل دارند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی