نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها: ظرفیت های گردشگری شهرستان نیر تاکنون مغفول مانده است
دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
نعمتی

نعمتی با اشاره به ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان نیر گفت: این شهرستان باوجود ظرفیت های بی شمار گردشگری به درستی توسعه نیافته است.

ناصر نعمتی نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شواری عالی استان‌ها با بیان اینکه استان اردبیل به واسطه عمر طولانی خود دارای تاریخ غنی و پرباری است گفت: همچنین این استان به نوعی خواستگاه مذهب شیعه حساب می شود و از این منظر از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل از 12 شهرستان تشکیل می شود که ظرفیت گردشگری فراوانی دارند افزود: در این میان شهرستان نیر از اهمیت و ظرفیت زیادی برخوردار است. آثار تاریخی و طبیعی ارزشمندی از جمله قلعه تاریخی بوینی یوغون، غارهای زیر زمینی ابوزر، دهکده صخره‌ای اباذر، سد یامچی، قلعه یامچی علیا، چشمه‌های بهشتی بولاغلار، منطقه نمونه‌ی گردشگری سقزچی، رودخانه بالخلی و ... در این شهرستان وجود دارد و البته تاکنون مغفول مانده است.

نعمتی ادامه داد: افزون بر اینها چشمه‌های آب درمانی و آب گردم در شهرستان نیر که جبنه درمانی دارند. شهرستان نیر با داشتن 28 چشمه آب درمانی دو برابر شهرستان سرعین چشمه آب گرم دارد. با وجود این شناخته شده نیست و به اندازه سرعین معرفی نشده است.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: این شهرستان با وجود این مقدار ظرفیت همچنان از توسعه نیافتگی رنج می برد و جوانان این شهرستان گرفتار بیکاری و وضعیت بد اقتصادی هستند.

عضو شورای شهرستان نیر بیان کرد: این شهرستان به دلیل داشتن چشمه‌های بی شمار به آب شهر کشور معروف است و سرمایه گذاری در این حوزه می تواند نتیجه خوب و قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زمینه و برداشتن موانع و مشکلات می تواند زمینه را برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی فراهم کند. در این صورت است که می توان اقتصاد این شهرستان را ترمیم کرد و جوانان را مشغول به کار آبرومندی ساخت تا به دلیل بیکاری مهاجرت نکنند.

نعمتی با اشاره به دیدار و گفت و گوهای خود با مرتضی طالع ماسوله از مقامات میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: این گفت و گو‌ها نتیجه بخش بود و رایزنی‌هایی با سفیر ایران در سوئیس انجام شده است تا زمینه‌های جذب سرمایه گذار را فراهم کنند که امیدوارم این مهم به زودی اتفاق بیفتد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی