نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: مردم، فعلاً به سمت مرزها خصوصاً مرز خسروی حرکت نکنند
شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کرمپور

کرمپور گفت: با توجه به گرمای هوا زائرانی که فعلاً موفق به خروج از مرز نشده‌اند مقداری دچار مشکل شده و به همین دلیل از زوار تقاضا می‌کنیم فعلاً به سمت مرزها خصوصاً مرز خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

قباد کرم‌پور نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در مورد آخرین وضعیت مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی گفت: مرز بسیار شلوغ است و از مردم عزیز درخواست می‌کنیم تا اطلاع ثانوی به مرزها از جمله مرز خسروی مراجعه نکنند.

وی افزود: امکانات و تجهیزات وضعیت بدی ندارد اما کفاف همین جمعیت موجود در مرز را می‌دهد. در این سوی مرز و در داخل کشور زائران اربعین به راحتی پذیرش و کار خروج آنها انجام می‌شود اما در آن سوی مرز و زمانی که زوار قصد ورود به خاک عراق را دارند به دلیل کافی نبودن وسایل نقلیه و همچنین کند بودن نیروهای مستقر در گیت های کشور عراق پذیرش با کندی صورت می‌گیرد و همین باعث تراکم جمعیت در مرزهای جمهوری اسلامی شده است.

کرم‌پور خاطرنشان کرد: جاده کرمانشاه به قصرشیرین بسیار شلوغ و پرترافیک شده و گرمای هوا هم زیاد است. با توجه به گرمای هوا زائرانی که فعلاً موفق به خروج از مرز نشده‌اند مقداری دچار مشکل شده و به همین دلیل از زوار تقاضا می‌کنیم فعلاً به سمت مرزها خصوصاً مرز خسروی در قصرشیرین حرکت نکنند.

عضو شورای عالی استان‌ها در پایان از ابراز آمادگی مجموعه مدیریت شهری در شهرهای استان کرمانشاه برای اسکان زائران اربعین خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار زائر در شهرهای قصرشیرین و سرپل ذهاب حضور دارند و منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از مرز هستند و قطعاً حضور تعداد بیشتر زائر تنها باعث کند شدن کار خدمات رسانی و معطلی آنها در پشت دروازه مرزها خواهد شد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی