نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: فرصت‌سوزی‌ها، سیستان و بلوچستان را از روند توسعه عقب انداخته‌اند
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
ملک رئیسی

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها گفت: فرصت‌سوزی‌ها ثروت و سرمایه را از دست مردمان دیار من برده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، محمدحسن ملک‌رئیسی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در اجلاس نهم این شورا، گفت: فرصت‌سوزی‌ها ثروت و سرمایه را از دست مردمان دیار من برده‌اند.

 

وی افزود: سیستان و بلوچستان در تمام شاخص‌های توسعه در ردیف آخر قرار گرفته است و همه دولتمردان در تمام دوره‌ها به آن معترف هستند و همیشه هم مقصر را دولت‌های پیش از خود می‌دانند.

 

ملک‌رئیسی با بیان این جمله که مردم ما احساس می‌کنند استانشان از نقشه فراموش شده است، گفت: سیستان و بلوچستان از امتیازات طرح جوانی جمعیت محروم شده است. از طرفی انتظار داشتیم در دولت مردمی جناب آقای رئیسی نخبگان استان ما صدرنشین شوند و جایی در بدنه دولت و وزارتخانه‌ها داشته باشند اما اکنون در پذیرش سهمیه‌های استخدامی حتی از کارمند ساده شدن هم محروم شده‌اند.

 

وی ادامه داد: صدای مرگ از تصادفات جاده‌ای هر روز به گوش می‌رسد و غرق شدن کودکان در هوتک‌ها همواره مخابره می‌شود. آمار مرگ و میر مادران باردار و کودکان زیر یک سال، در ردیف سی‌ام کشور است، کودکان کار بازمانده از تحصیل فراوان است.

 

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: کم کردن سهمیه سوخت قانون یکسانی برای همه نباید باشد چرا که استان پهناور ما فاقد ناوگان مناسب حمل و نقل عمومی و زیرساختی است.

 

ملک‌رئیسی اظهار کرد: جناب رئیس‌جمهور و کارگزاران دولت، سیستان و بلوچستان را دریابید و نگذارید بیش از این فرصت‌سوزی شود. 

 

وی در پایان، تصریح کرد: بی‌توجهی به مردم این استان و حاکم کردن نگاه امنیتی به مرزها به نفع کشور نیست. با وجود باز بودن مرزهای شمال و جنوب استان و استقبال کشورهای همسایه از مردم استان ولی ما مشقت‌ها را در خانه خود تحمل می‌کنیم و اعتقاد قلبی داریم خاک کشورمان مقدس است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی