رئیس شورای عالی استان‌ها: کارهای بزرگ دولت باید بازتاب گسترده یابد تا سبب امیدآفرینی شود
پنجشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
سروری

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کارهای دولت باید به خوبی اطلاع رسانی شود تا امید آفرینی شود، گفت: با انعکاس درست و وسیع اقدامات، باید امیدآفرینی کنیم، اما متاسفانه عده‌ای اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشد، بزرگنمایی می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه کارهای دولت باید به خوبی اطلاع رسانی شود تا امید آفرینی شود، گفت: با انعکاس درست و وسیع اقدامات، باید امیدآفرینی کنیم، اما متاسفانه عده‌ای اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشد، بزرگنمایی می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری در نطق پیش از دستور خود در نهمین اجلاس این شورا، گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌فرماید، خداوند فرموده است: « ای بندگان خدا، ای فرزندان آدم! شما با من به انصاف رفتار نکردید، من علاقه خود را با دادن نعمت به شما نشان دادم و شما دشمنی خود را با ارتکاب گناهان به من نشان دادید، من خیر و خوبی بر شما نازل کردم و شما شر.»

وی با ذکر این حدیث و در ادامه با تأکید بر خدمت به مردم، اظهار داشت: یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی این است که خداوند امکان خدمت به مردم را به فردی بدهد، بزرگترین نعمتهای الهی نوکری مردم، خدمت به مردم و گره گشایی از کار مردم است. 

سروری افزود: خداوند بین این همه انسان به ما نعمت خدمت به مردم را داده است و محبت ما را به دل مردم انداخته که به ما رأی دهند و فرصت خدمت را برایمان فراهم کنند. مردم نیز با هزار امید به ما رأی داده‌اند تا مشکلاتشان را حل کنیم. اگر می‌خواهیم شکر نعمت به جا بیاوریم و رضایت خدا را جلب کنیم باید خودمان را وقف خدمت به مردم کنیم. 

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های خدمت به مردم در تصویب قوانین و مصوبات است. برای مثال اگر قانونی وضع شود که درمان مردم را تسهیل کنید، مشکل آحاد زیادی از مردم را برطرف می‌کند.

وی با تأکید بر گره‌گشایی از کار مردم ادامه داد: ما مسئولان بر روی یک لبه باریک که یک طرف بهشت است و یک طرف جهنم حرکت می‌کنیم و اگر به وظایف خود عمل نکنیم، آنجاست که خدا می‌گوید، نعمت را تبدیل به نغمت کردید و این دشمنی خدا است. 

سروری در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دولت اشاره کرد و ضمن پرداختن به سخنان حکیمانه رهبری در مورد امیدآفرینی در جلسه با هیئت دولت، گفت: سخنان رهبری معظم انقلاب در مورد امید دادن به مردم باید تابلوی تمام عیار برا همه مسؤولان باشد. مقام معظم رهبری امیدآفرینی به مردم را به عنوان استراتژی تغییر ناپذیر می‌داند و تأکید دارد که مسئولان باید امید‌ده و امیدآفرین باشند و این موضوع در کلام و عمل تجلی کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به پروژه بزرگ آبرسانی غدیر استان خوزستان، تصریح کرد: کارشناسان می‌گویند این پروژه حداقل سه سال زمان لازم داشته است اما دولت در ده ماه آن را به اتمام رساند. به ۲۶ شهر و ۱۶۰۰ روستا آب شرب رسانده شد و چهار میلیون و هفتصدهزار نفر در این شرایط نامساعد آبی، مشکل آب شربشان حل شد اما این کار عظیم چه بازتابی داشت؟ 

وی افزود: این کار بزرگ می‌توانست بسیار امیدآفرین باشد، از من و شما تا مجلس تا صدا و سیما تا رسانه ها می‌توانستیم با انعکاس درست و وسیع، امیدآفرینی کنیم اما این اتفاق رخ نداد اما عده‌ای اگر دولت یک جا کوتاهی داشته باشه آنچنان بزرگنمایی می‌کنند و مردم را ناامید می‌کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: در شورای عالی استان‌ها ما از دایره مقدماتی و ایجاد تعاملات اولیه با نهادها، در حال ورود به حوزه عمل هستیم.

وی ادامه داد: برای مثال موضوع اسناد قولنامه‌ای که دغدغه بسیاری از مردم است با تعاملی که با وزارت کشور صورت گرفت و به دست شما نمایندگان امروز تصویب می‌شود

سروری به مسئله باغات نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: در حل معضل باغات نقش مهندس چمران آشکار است، متأسفانه در چهار سال گذشته، شوراها تصمیم غلطی به خصوص در شورای شهر تهران در این زمینه گرفتند و مردم متضرر شدند اما امروز با کار مشترک میان شورای عالی استان‌ها و مجمع شهرداران کلان‌شهرها و شورای شهر تهران، در حال تعیین تکلیف کردن موضوع باغات هستیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان ابراز امیدواری کرد این شورا از این اجلاس وارد حوزه طرح‌هایی شود که هر جلسه بتواند گرهی از زندگی مردم باز کند.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی