نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها: قانون درآمدهای پایدار شهرداری نمی‌تواند مدیریت شهری را از درآمد کمیسیون ماده 100 بی نیاز کند
سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
علی گوزلی

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به ابلاغ قانون درآمد پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: این قانون نمی‌تواند شهرداری‌ها را از درآمد کمیسیون ماده 100 بی نیاز کند. در حالی که باید درآمد پایدار شهرداری‌ها را تضمین کند.

علی گوزلی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ابلاغ قانون در آمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: این قانون به ذات قانون خوبی است و مدت‌هاست که مدیریت شهری به دنبال قانونی بود که بتواند درآمد شهرداری‌ها را تضمین کند.

وی افزود: البته این قانون ضعف‌هایی دارد و در صورت حذف درآمد شهرداری‌ها از محل کمیسیون ماده 100 شهرداری از تامین هزینه‌های خود عاجز می‌ماند. بنابراین در صورت حذف درآمدهای ناپایدار کنونی شهرداری‌ها باید درآمدهای جایگزین پایدار متناسب با وضعیت فعلی در نظر گرفته شود.

گوزلی ادامه داد: برای مثال می توان سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده را افزایش داد تا نیاز شهرداری‌ها به درآمدهای ناپایدار کاهش یافته و منابع مناسب جهت انجام پروژه های عمرانی و ایجاد زیرساخت شهری ایجاد شود.

نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها اضافه کرد: این مسئله در شهرهای با جمعیت متوسط نمود بیشتری دارد. چراکه سهم این شهرها از مالیات بر ارزش افزوده کم است و باید اصلاحاتی در نحوه توزیع این سهم صورت گیرد تا تمام شهرها به طور عادلانه از محل منابع ارزش افزوده بهره مند شوند.

وی بیان داشت: همانطور که طرح اصلاح قانون ماده 100 که در حال بررسی کمیسیون عمران مجلس می باشد باید بعنوان مکمل، محل درآمد جایگزین این کمیسیون در قانون درآمد پایدار در نظر گرفته شود تا شهرداری ها به لحاظ عملکردی دچار مشکل نشوند.  
پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی