نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: بسترهای سرمایه گذاری در استان سیستان و بلوچستان فراهم شود
يکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
عزیزی5

عزیزی با اشاره به ظرفیت های استان سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری گفت: باید بسترهای سرمایه گذاری در استان فراهم شود.

محمد کریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها، گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و طبیعت بکر استان سیستان و بلوچستان گفت: این استان دومین استان پهناور ایران است و بخش زیادی از پهنه ساحلی جنوب ایران را در اختیار دارد.

وی افزود: طبیعت بکر و مناطق منحصر به فرد از جمله جنگل‌های حرا، کوه‌های مریخی، ساحل کویری و ... از جاذبه‌های دیدنی این استان هستند و می توانند در اقتصاد گردشگری استان تاثیر گذار باشند. از سوی دیگر این استان منطقه اساطیری، تاریخی و باستانی ایران را پوشش می دهد و می تواند به صورت نمادین برای ایرانیان حاوی روایت‌های تاریخی غرور انگیز باشد.

عزیز افزود: وجود سواحل جذاب و ساحل اقیانوسی این امکان را می دهد که تفریحات آبی و سالم ایجاد شود و گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند. وجود گردشگر نیز به معنی جذب سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی استان است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان درشورای عالی استان‌ها تصریح کرد: متاسفانه با وجود تمم این ظرفیت‌ها مردم استان از نظر اقتصادی در شرایط بدی قرار دارند و روحیه فردی و اجتماعی خوبی نیز ندارد. در صورتی که می توانستند مردم شادی باشند.

وی ادامه داد: باید فکر ویژه‌ای برای استان سیستان و بلوچستان شود. این کار لزوما نیاز به سرمایه‌گذاری هنگفت دولت ندارد بلکه لازم است نگاه امنیتی از استان برداشته شود و برای جذب سرمایه‌گذار بسترها فراهم شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی