نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: هزاران نفر در مرز ایران و عراق بلاتکلیف و سرگردان مانده‌اند / مردم به سمت مرز نیایند
سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
بیگی

بیگی با اشاره به حوادث رخ داده در عراق و بسته شدن مرزها گفت: مردم بلاتکلیف و سرگردان در مرز ایران و عراق مانده‌اند و امکانات کافی هم برای اسکان آنها وجود ندارد.

حمدالله بیگی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت پیش آمده در مرز ایران و عراق و بسته مرزها به دلیل آشوب ایران در کشور عراق گفت: با بسته شدن مرزها، زایرانی که به قصد زیارت و حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین به سمت مرزها حرکت کرده‌اند، گرفتار شده و در جوار مرز تجمع کرده‌اند.

وی ادامه داد: این وضعیت شرایط پیچیده‌ای را به وجود آورده است و مردم سرگردان و بلاتکلیف مانده‌اند.

بیگی اضافه کرد: این وضعیت فشار زیادی به تاسیسات شهری و شهرداری شهرهای مرزی به ویژه ملکشاهی، دلگشا، ایوان و مهران می‌آورد و مردم این شهرها نیز تحت فشار قرار گرفته‌اند.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: باید فکری برای این وضعیت کرد. دولت باید مردم را از این بلاتکلیفی نجات دهد. مردمی که تا لب مرز آمده‌اند نمی‌خواهند بدون زیارت به کشور خود بازگردند. حرکت به سمت عراق هم کار عاقلانه و امنی نیست از این رو دولت باید به صورت جدی به این مسئله ورود کند تا مسئله حل شود.

وی افزود: در گام نخست باید ورود زائران بیشتر به شهرهای مرزی گرفته شود و در گام بعدی حاضران در مرز را برای بازگشت به شهرهای خود قانع کنند. ماندن در این وضعیت ضمن ایجاد فشار به شهرهای مرزی سبب بیماری و مشکلات دیگر هم می‌شود.

بیگی تصریح کرد: بارها در این خصوص هشدار داده‌ایم که زیرساخت‌های کنونی شهرهای در مسیر سفر به عراق جوابگوی نیاز مردم نیست و باید تقویت شود اما تاکنون گوش شنوایی وجود نداشته است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی