نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها: سهمیه آرد شهرهای گردشگر پذیر پاسخگوی نیاز مردم نیست / آرد باید بر اساس مصرف توزیع شود
سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
زنده دل

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها با اشاره به سیستم توزیع نان در شهرهای گردشگر پذیر گفت: در این شهرها سهمیه بر اساس جمعیت توزیع می‌شود در حالی که ده‌ها برابر جمعیت شهر گردشگر وارد شهر می‌شود که این مسئله موجب کمبود نان می‌شود.

محمود زنده دل در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت توزیع آرد در نانوایی‌ها گفت: بارها در این خصوص صحبت کرده‌ایم که آرد متناسب با نیاز مصرف مردم شهرها توزیع نمی‌شود و این مسئله برای شهرهای گردشگرپذیر بغرنج‌تر است.

وی افزود: توزیع آرد بر اساس تعداد جمعیت شهرها صورت می‌گیرد. این در حالی است که شهرهایی مانند سرعین که سالانه تعداد زیادی گردشگر جذب می‌کنند به سهمیه آرد بیشتری نیاز دارند. نمی‌شود که به گردشگر بگوییم  چون آرد بر اساس جمعیت توزیع می‌شود پس برای شما نان نداریم یا هنگام آمدن با خودتان نان بیاوردید. این نه عاقلانه و نه منطقی است.

عضو شورای شهر سرعین با بیان اینکه شهر سرعین 5 هزار نفر جمعیت دارد اما سالانه 8 تا 10 میلیون گردشگر می‌پذیرد توضیح داد: دولت باید فکری به حال این مسئله کند و پخت باید مطابق با نیاز جمعیت باشد.

زنده دل ادامه داد: شاید بیشتر گردشگران و مسافرانی که به شهرها و روستاهای دارای جاذبه‌های گردشگری سفر کرده اند با این پدیده مواجه شده‌اند که ساعت 9 صبح پخت روزانه نان تمام می‌شود و اگر شانس بیاورند تنها می‌توانند نان بسته‌ای مانده از مغازه خریداری کنند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مسئله دیگر علاقه مردم به تاسیس نانوایی است. همانطور که می‌دانیم نانوایی شغل پردرآمدی نیست و سود زیادی ندارد. در شهر سرعین زمین قیمت زیادی دارد و تمام زمین‌ها برای ساخت هتل و مرکز خرید و ... خریداری می‌شوند و برای نانواها صرفه اقتصادی ندارد که برای درآمد کم مغازه گرانی اجاره کنند از این رو باید بسته‌های حمایتی از سوی دولت به نانوایی‌ها داده شود.

وی با بیان اینکه اخیرا کارهایی برای کنترل توزیع سهمیه آرد انجام شده است و دستگاه‌های کارت خوان مخصوصی به نانوایی‌ها داده شده است تا بر اساس مصرف سهمیه تعیین شود. هرچند به دلیل جدید بودن این اقدام هنوز نتیجه آن مشخص نیست اما امیدواریم تاثیرگذار باشد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی