نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها: وزیر کشور به موضوع توزیع اعتبارات اربعین در استان ایلام ورود کند
چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
بیگی

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه استان ایلام مسیر اصلی زائران اربعین است گفت: چند شهر استان ایلام در مسیر عتبات و عالیات قرار دارند و زیرساخت های آنها آسیب می‌بیند اما اعتبارات اربعین در تمام استان توزیع می‌شود که این ناعادلانه است.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره نزدیکی به ایام اربعین حسینی و پیاده‌روی اربعین گفت: استان ایلام مسیر اصلی زائران عتبات عالیات است و سالانه بیش از 5 میلیون نفر زائر از این مرز تردد‌ می‌کنند.

وی افزود: زائران عتبات عالیات مورد استقبال مردم ایلام قرار می‌گیرند، به طوری که مردم ایلام منازل خود را بیت الحسین (ع)‌ می‌نامند.

بیگی با بیان اینکه عبور مسافران در حجم بالا سبب فرسوده شدن زیرساخت‌های چند شهر در مسیر‌ می‌شود توضیح داد: اعتبارات تخصیص یافته برای بهسازی زیرساخت‌های آسیب دیده در اختیار استان قرار‌ می‌گیرد و این اعتبارات به صورت ناعادلانه تقسیم‌ می‌شود.

نماینده استان ایلامی در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: چند شهر در مسیر اربعین قرار دارند و باید از این اعتبارات برخوردار شوند در صورتی که اعتبارات از استان برای تمام شهرستان‌ها تقسیم‌ می‌شود و اتفاقا شهرستان‌هایی که در مسیر نیستند اعتبارات بیشتری دریافت‌ می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای عالی استان‌ها بیان کرد: از این رو از وزیر محترم کشور درخواست داریم که به مسئله توزیع اعتبارات ورود کند و از این ناعدالتی آشکار جلوگیری کند.

بیگی تاکید کرد: با این وجود شهرداری شهرهای در مسیر تمام تلاش خود برای آسایش زائران امام حسین (ع) را به کار‌ می‌گیرند و این کار را وظیفه خود‌ می‌دانند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی