نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها: 790 کیلومتر جاده های ناایمن در خراسان جنوبی/ جان باختن 140 نفر در حوادث رانندگی استان از ابتدای سالجاری تاکنون
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
فنودی

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها گفت: 790 کیلومتر جاده های ناایمن در این استان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حسین فنودی گفت: خراسان جنوبی با توجه به اینکه سومین استان پهناور ایران است 790 کیلومتر راه یک طرفه دارد که اکثر این راه ها نامناسب و به محل تردد خودروهای ناایمنی تبدیل شده است. از ابتدای سال جاری تاکنون 140 نفر از هموطنان مان در حوادث رانندگی در این استان جان باخته‌اند.

 وی افزود: از این 140 نفر 124 نفر در جاده های برون شهری و 15 نفر در تصادفات درون شهری جان باخته‌اند. در حالی میانگین تردد در جاده های استان خراسان جنوبی 21 درصد است که این رقم  در جاده های کشور 14 درصد می باشد آنهم با توجه به مرزی بودن استان که می طلبد در این زمینه مسئولان توجه ویژه ای به جاده های استان داشته باشند. 

عضو شورای عالی استان ها در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در جاده های استان 62 نقطه حادثه خیز داریم، عنوان کرد: این نقاط حادثه خیز که مورد بررسی کارشناسان راهنمایی و رانندگی قرار گرفت، اعلام کردند اصلاح این نقاط یا به کندی انجام می شود یا اصلاح انجام نمی گیرد و اکثر تصادفات در همین نقاط اتفاق میفتد.

فنودی بیان کرد:  طبق آماری که از بیمارستان های استان به دست آورده ام 39 درصد فوتی های این تصادفات در خراسان جنوبی در بیمارستان ها اتفاق میفتد که نیاز به فعال شدن ترومای این بیمارستان ها دارد. با توجه به اینکه خراسان جنوبی دو و نیم درصد بزرگراه های کشور را شامل می شود آمار کشته شدگان حوادث جاده‌ای بالایی دارد که البته خودروهای ساخت ایران هم اکثرا ناایمن هستند و در این مرگ و میرها نقش دارند.

 نماینده خراسان در شورای عالی استان ها ادامه داد: همچنین فاصله محل حادثه تصادف تا مراکز درمانی در شهرستان های استان بسیار زیاد است. چه از سمت طبس و چه از سمت سیستان و بلوچستان، فاصله و بعد زمانی باعث جان باختن افراد می شود.         

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی