سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها تشریح کرد: طرح کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها در مورد انتخابات شوراها
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کمیسوین عمران و حمل و نقل

فنودی گفت: اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز پیشنهادی داشتند مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر به صورت تخصصی توسط مردم انتخاب شوند و تخصص های مرتبط با حوزه شهری حتما در شورا وجود داشته باشند و مردم از بین تخصص های مختلف دست به انتخاب بزنند.

حسین فنودی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها گفت: 5 طرح در نشست امروز این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: عمده مباحث اعضا پیرامون طرح انتخاب شهردار توسط مردم بود که امیدواریم پیشنهادات اعضای کمیسیون مد نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا طرحی در صحن نیاید که نسنجیده باشد و موجب کاهش قدرت شوراها شود.

فنودی خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز پیشنهادی داشتند مبنی بر اینکه اعضای شورای شهر به صورت تخصصی توسط مردم انتخاب شوند و تخصص های مرتبط با حوزه شهری حتما در شورا وجود داشته باشند و مردم از بین تخصص های مختلف دست به انتخاب بزنند. مثلا از میان چند متخصص عمران مردم یک یا چند نفر را انتخاب کنند و همین طور در مورد دیگر رشته های تخصصی.

سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل تصریح کرد: فایده این طرح این است که اگر اعضای شورا در رشته های تخصصی گوناگون باشند قطعا شهرداری که انتخاب می کنند، کارآمدتر خواهد بود تا اینکه با انتخاب شهردار توسط مردم، شاهد تقابل مردم و شوراهای شهر باشیم.

فنودی اظهار داشت: با این طرح تخصص گرایی وارد شورای شهر می شود و انتخاب شهردار کارشناسی تر خواهد شد و در تلاش هستیم این طرح را به اجلاس آینده شورای عالی استان ها برسانیم.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی