رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها: متراژ باغات در محدوده شهرها از 500 متر به 700 افزایش پیدا کرد
پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
کمیسیون معماری و شهرسازی

ملکی با اشاره به بررسی 2 طرح در کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها گفت: در طرح قانون باغات قرار شد متراژ زمین باغات در محدوده شهر از 500 متر به 700 متر و احداث ساختمان در باغ نیز از 3 طبقه به 5 طبقه افزایش پیدا کند.

کامران ملکی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: در جلسه این کمیسیون دو طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم و قانون باغات بررسی شد.

وی افزود: در بحث انتخاب شهردار این مسئله مطرح است که شهردار نه توسط شورا که با رای مستقیم مردم انتخاب شود و دو طرح مطرح است یکی اینکه شهردار مانند رئیس جمهور ثبت نام کند و انتخاب شود که کلا از دستورکار خارج شد و مسئله دیگر به این صورت است که در هنگام ثبت‌نام نامزدهایی که‌ می‌خواهند شهردار شوند ثبت‌نام کنند و کسی که بیشترین رای را آورد شهردار‌ می‌شود.

ملکی ادامه داد: نظر کمیسیون معماری و شهرسازی به این طرح مثبت بود و قرار شد در جلسات آینده بررسی‌های بیشتری انجام شود و ایرادات این طرح برطرف شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در ادامه بررسی طرح اصلاحیه آیین نامه اجرایی ماده (1)قانون اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها مصوب 20/04/1388 مجمع تشخیص مصلحت نظام (مصوب 15/02/139 شورای عالی استان‌ها انجام شد و قرار شد متراژ زمین باغات در محدوده شهر از 500 متر به 700 متر و احداث ساختمان در باغ نیز از 3 طبقه به 5 طبقه افزایش پیدا کرد. این تصمیمات بعد از طی روندهای مخصوص خود در جلسات بعدی به تصویب‌ می‌رسد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی