نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها: تصویب طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم برای دولت بار مالی دارد
دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
زنده دل

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها با بیان اینکه مخالف طرح انتخاب شهردار با رای مستقیم مردم هستیم گفت: این طرح بار مالی اضافی برای دولت دارد که در این شرایط اقتصادی منطقی نیست.

محمود زنده دل نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌‌ها با اشاره به طرح انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم گفت: این طرح به تعطیلی شوراها می انجامد و نهاد شورا را بی اثر می کند.

وی با بیان اینکه یک ساختار مشخص برای انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد آن طراحی شده است تصریح کرد: اگر ما شورا را از فرایند شهردار حذف کنیم به تبع از نظارت بر عملکرد آن نیز حذف می کنیم و این بدان معنی است که شهرداری یا بدون نظارت می ماند یا باید زیر نظر دولت برود که همین امر سبب ایجاد فساد و بزرگ شدن دولت می شود. در صورتی که ما به دنبال کوچکسازی دولت هستیم.

زنده دل تصریح کرد: از سوی دیگر شورا برای شهرداری برنامه ریزی می کند و بودجه آن را تصویب می کند. اگر شهردار را شورای شهر انتخاب نکند، شهرداری دیگر به شورا پاسخگو نخواهد بود همین مسئاله سبب خود رایی در شهرداری می‌شود.

نماینده استان اردبیل تصریح کرد: همچنین انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم برای دولت بار مالی دارد و طرح قوانین با بار مالی خلاف اصول قانون اساسی است.

وی اظهار داشت: با توجه به این استدلال‌‌ها ما مخالف این طرح هستیم و معتقدیم باید ایرادات طرح فعلی رفع شود و به سمت قوانین اصلاح شده و بهتر حرکت کنیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی