نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها: شهرستان تاریخی قوچان اداره میراث فرهنگی ندارد
سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
علی شکفته

شکفته با بیان اینکه شهرستان تاریخی قوچان اداره میراث فرهنگی ندارد گفت: این شهرستان درای نمایندگی میراث فرهنگی است در صورتی که لازم است میراث فرهنگی در قالب اداره در شهرستان مستقر شود.

 

 

 

علی شکفته نماینده استان خراسان رضوی و عضو شورای شهر قوچان در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو باپایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به وضعیت میراث فرهنگی شهرستان قوچان گفت: ما در شهر قوچان چند اثر تاریخی داریم که ثبت ملی شده‌اند اما به دلیل رها شدن سیمای شهر را زشت کرده است.

وی با بیان اینکه ثبت ملی آثار تاریخی قوچان باعث افتخار است تصریح کرد: این آثار که شامل 4 حمام و یک یخچال تاریخی است مالکیت شخصی دارد و از این رو نه صاحبان این آثار تاریخی توانایی بازسازی و مرمت این آثار را دارند و نه سازمان میراث فرهنگی به علاقه‌ای به مرمت یا حتی تملک این آثار دارد. از این رو این آثار روز به روز از بین می‌روند و تنها مخربه‌ای از اینها باقی می‌ماند که چهره شهر را زشت‌ می‌کند. در صورتی که اگر به این آثار رسیدگی شود می‌تواند علاوه بر زیبایی جاذب گردشگر و برای شهر درآمد زا باشد.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دره شمخال از دیگر مناطق گردشگری شهرستان قوچان است، تصریح کرد: این دره که در نزدیکی مرز ایران و ترکمستان قرار دارد جزو 70 دره پاک جهان محسوب‌ می‌شود اما متاسفانه این دره به درستی معرفی نشده است و آورده ای برای شهرستان نداشته است.

عضو شورای شهر قوچان اظهار داشت: با اینکه شهر قوچان یک شهر تاریخی است اما اداراه میراث فرهنگی در این شهر وجود ندارد و تنها نمایندگی در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه پیگیر جایگزینی اداره میراث فرهنگی با نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان قوچان هستیم توضیح داد: همانطور که‌ می‌دانید استقرار یک اداره‌ می‌تواند بودجه بیشتری برای شهرستان در بر داشته باشد و کارها سریع تر پیش برود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی